پرستار، فرشته رحمت بیماران/فرشتگان سفید پوش اسوه صبر و بردباری
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۵
شناسه : 297766
8
به مناسبت روز پرستار؛

پرستاران، فرشته های مهربانی هستند که  با عشق و علاقه در خدمت بیماران بوده و از آنان پرستاری می کنند و صبر و استقامت و بردباری در این راه را از پرستار نهضت حسینی، حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها الگو گرفته اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز مصادف با پنجم جمادی الاول، مصادف با ولادت باسعادت اسوه صبر و مقاومت، حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها، به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

پرستاران، فرشته های مهربانی هستند که  با عشق و علاقه در خدمت بیماران بوده و از آنان پرستاری می کنند و صبر و استقامت و بردباری در این راه را از پرستار نهضت حسینی، حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها الگو گرفته اند.

شاید قبل از شیوع کرونا، این صبر و استقامت و بردباری پرستاران برای بسیاری از افراد قابل درک نبود اما در دوران شیوع کرونا همه به عینه دیدند که پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا، چگونه جان خود را در کف دست گرفته و برای نجات بیماران کرونایی فداکاری کرده و با تمام وجود با صبر و عشق از انها مراقبت نموده و برای سلامتی مردم میهن عزیزمان زحمت کشیدند و چه بسا پرستارانی هم جانشان را در راه مبارزه کرونا و خدمت رسانی به مردم از دست دادند.

 پرستاران گمنامی هم هستند که چندین سال همدل و همراه جانبازان هشت سال دفاع مقدس بوده و با صبر و بردباری همواره یار و مددکار همسرانشان هستند و حضرت زینب گونه با صبر و استقامت برای ارامش روحی و جسمی و تسکین دردهای چندین ساله همسرانشان شبانه روز بدون هیچ مزد و منتی زحمت می کشند و تلاش می کنند.

پرستاران، فرشته های مهربانی و قشر زحمتکش و فعال هستند و همه آنها در بحران های مختلف، از جبهه مقاومت گرفته تا سیل و زلزله و مراکز درمانی و دوران شیوع کرونا، حضرت زینب‌کبری سلام‌الله‌علیها را الگوی خود قرار داده و اسوه های صبر و استقامت شده اند و این تلاش پرستاران را باید ارج نهاده و قدردان آن باشیم.

کار پرستاران  در عین دشواری، دارای اجر الهی است

در این زمینه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را بهترین روز برای گرامیداشت مقام شامخ پرستاران در ایران اسلامی دانسته و می گوید: همه مردم و ما قدردان تلاش‌های مجاهدانه همه کادر درمان و زحمت کشان نظام سلامت باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم و روایات معصومین پرستاری و رسیدگی به مشکلات بیماران بسیار امر پسندیده‌ای است و باعث پاک شدن گناهان می‌شود و پرستاران باید قدر این توفیق الهی را دانسته و در این مسیر همه تلاش خود را به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و تجلیل از زحمات پرستاران وظیفه ای است که باید به نحو مطلوب این مهم حاصل شود، اظهار کرد: پرستاری کار بسیار پر زحمت و پر مسئولیتی است و مراقبت از بیماران در طول شبانه روز ایثار و مجاهدتی عمیق می‌طلبد که شیوع ویروس کرونا نقش زحمات شبانه روزی این عزیزان را در مراکز درمانی و در بین مردم بیش از پیش نمایان ساخت.

صبر و مهربانی ویژگی اصلی پرستاران است

امام جمعه میاندوآب نیز در این زمینه با بیان اینکه پرستاری با عشق و علاقه به بیماران خدمت رسانی می کنند، گفت: پرستاری شغلی است که سرشار از عشق ، محبت و انساندوستی است و همه افراد جامعه نیز توان انجام این کار را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با تاکید بر اینکه خدمت به خلق خدا، عبادت است، افزود: هرکس به خلق خدا کمک کند، خداوند متعال نیز رحمتش را نصیب او می کند و خدمت به بیماران و خلق خدا، از عبادات است و پرستاران نیز، به مانند فرشته مهربانی شب و روز به بیماران و مردم خدمت رسانی خواهید کردید و قطعاً از اجر و پاداش برخوردار خواهید بود.

وی با بیان اینکه لفظ مهربانی در دنیا با پرستاری عجین شده است، اظهار کرد: پرستاران باید با قدرت صبر و استقامت، مهربانی و محبت و شکیبایی به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنند و هیچ موقع مهربانی را فراموش نکنند.

ایثار پرستاران، تداعی گر دوران دفاع مقدس بود

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مجاهدت پرستاران در شرایط مختلف به ویژه شرایط کرونایی، گفت: تلاش‌های پزشکان و پرستاران مانند فداکاریهای سربازان در هشت سال دفاع مقدس است و جای تقدیر و تشکر دارد.

 مهدی عیسی زاده با بیان اینکه ما سپاسگزار زحمات پرستاران بوده، افزود: تعهد، تلاش، خستگی ناپذیری و مهارت و صبر و اخلاق پرستاران را به عنوان کسی که ادامه دهنده راه الگوی صبر و عشق و ایثار هست، ارج می نهیم.

پرستاران صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری(س) را درس گرفته اند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب کبری(س)، گفت: پرستاران صبر و استقامت را از حضرت زینب کبری(س) را درس گرفته اند.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ اظهار کرد: پرستاران ایثارگری و فداکاری را بویژه در این ایام کرونایی به نمایش گذاشته و معنا کردند.

وی با بیان اینکه صحنه های نابی از ایثارگری را بویژه در ایام کرونا از پرستاران شاهد بوده ایم، افزود: ما امروز مانند مانند دوران دفاع مقدس جلوه هایی از ایثارگری را در مبارزه با کرونا شاهد هستیم.

 کادر بهداشت و درمان و بویژه پرستاران و تربیت یافتگان مکتب عاشورایی امروز حماسه دیگری خلق کرده و با تاسی از فرهنگ زیبای ایثار و شهادت، در میدان مبارزه با ویروس هزار چهره و ناشناخته کرونا تا پای جان ایستاده اند و جا دارد از تلاش های خستگی ناپذیر این عزیزان بویژه در جبهه مقابله با ویروس منحوس کرونا تقدیر و تشکر نماییم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.