پدافند غیرعامل اصل مهم در رسیدن به توسعه و امنیت پایدار است
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۸:۳۱
شناسه : 284986
4

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: پدافند غیرعامل در شکل گیری جامعه سالم در مقابل تهدیدات و کاهش آسیب پذیری امری مهم بوده و لازم است در این زمینه نیز آحاد مختلف مردم در نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل مشارکت داشته باشند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سرهنگ حسن شیخ نژاد  امروز در سخنرانی در جمع مردم میاندوآب به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار کرد: باید با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود در راستای نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل اقدام کرد و در این راستا نیز از هشتم تا ۱۴ آبان ماه امسال به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و امسال نیز “پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید” به عنوان شعار هفته انتخاب شده است.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه امروزه پدافند سایبری و پدافند زیستی از اهمیت بسزایی نسبت به سایر مقوله های پدافند غیرعامل برخوردار است، افزود: باید در مقابل تهدیدات، آگاهی داشته و مقاومت ایجاد کنیم و توجه به پدافند غیرعامل در شکل گیری جامعه سالم در مقابل تهدیدات و کاهش آسیب پذیری امری مهم بوده و لازم است در این زمینه نیز آحاد مختلف مردم در نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل مشارکت داشته باشند.

وی گفت: پدافند غیرعامل یک اصل مهم در مقابل تهدیدات به ویژه تهدیدات نوین به شمار می رود و در این مقطع زمانی در مقوله پدافند سایبری و زیستی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شیخ نژاد تصریح کرد: رشد تکنولوژی ها و فضای سایبری، تهدیدات نوین انسان ها را تهدید می کند و با خطر مواجه ساخته است که باید در مقابل آنها تدبیر و آمادگی لازم را داشته باشیم.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل، اظهار کرد: از اهداف پدافند غیرعامل می توان به کاهش آسیب پذیری وصرفه جویی در هزینه ها، سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن، افزایش قدرت مقاومت در برابر تهاجمات دشمنان، تقویت بازدارندگی و حفظ روحیه و انسجام  وحدت و امنیت اشاره کرد.

وی افزود: باید همواره هوشیاری خود را حفظ کرده و به موضوع پدافند غیرعامل اهمیت داده و در راستای آمادگی و آموزش نیروی انسانی و اقشار مختلف مردم گام برداریم و اقدامات موثر را در این زمینه انجام دهیم.

شیخ نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت پدافند غیرعامل، گفت: سرمایه گذاری در حوزه پدافند غیرعامل از جمله موثرترین و پایدارترین روش های دفاع در مقابل تهدیدات و تضمینی برای حفظ امنیت جامعه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.