پارک بانوان میاندوآب، پروژه ای که تکمیل می شود
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۵۲
شناسه : 292001
10

 این روزها اخباری از تکمیل و توسعه پارک بانوان میاندوآب به گوش می رسد که می تواند خبری خوب برای بانوان این شهر باشد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر،  بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و باید در برنامه‌ریزی‌های گوناگون جامعه  که پرداختن به ورزش و تندرستی یکی از مهمترین آنها است هم پای مردان اهمیت داده شود.

نخستین موضوعی که در زمینه ورزش بانوان نیازمند همکاری تمام آحاد جامعه است فرهنگ سازی و نهادینه کردن این باور در بین اقشار جامعه بوده که در این راستا نیز پارک های ویژه بانوان با امکانات ورزشی در شهرهای مختلف احداث شده است تا زنان و دختران جوان بتوانند با راحتی و آسایش به ورزش ها و فعالیت ها بپردازند.

در شهرستان میاندوآب در سال ۹۴ کلنگ احداث پارک بانوان در زمان شهردار وقت با هدف ایجاد مکانی مناسب برای استفاده اختصاصی بانوان در کنار پارک ساحلی آنا در کوی جهادگران به زمین زده شد.

در شهریور ماه ۹۵ نیز فاز نخست پارک مخصوص بانوان در میاندوآب به گفنه عبداللهی شهردار وقت در زمینی به مساحت شش هزار و ۲۲۹ مترمربع در مدت حدود شش ماه احداث شد که شامل سه هزار مترمربع فضای سبز بود و احداث و تکمیل آن نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال دارد.

اما بعد از استعفای شهردار و اداره شدن شهرداری میاندوآب به مدت بیش از یک سال توسط سرپرستی مانع از تکمیل و تجهیز و سایر اقدامات لازم در این پارک، برای فعالیت بانوان شد، اما این روزها اخباری از تکمیل و توسعه این پارک به گوش می رسد که می تواند خبری خوب برای بانوان این شهر باشد که بازدید اخیر حسام شیرازه محبت فرماندار میاندوآب به همراه مرتضی نجفی شهردار و جمعی از کارشناسان فنی و امور بانوان از پارک بانوان در این راستا بوده است.

لزوم تکمیل و تجهیز پارک بانوان میاندوآب

فرماندار میاندوآب در این بازدید گفت: ایجاد فضای مناسب برای تفریح بانوان از خواسته به حق بانوان این شهرستان است و ما نیز تمام تلاش خود را در جهت کمک به تامین مالی این پروژه خواهیم کرد و امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد افتتاح فاز اول این طرح باشیم.

حسام شیرازه محبت افزود: با توجه به نیاز جامعه بانوان شهرستان میاندوآب به فضای تفریحی و ورزشی سالم در تلاشیم تا سالن های ورزشی سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی را نیز به این مجموعه اضافه کنیم .

هزینه ۱۰ میلیاردی برای آماده سازی و احداث پارک بانوان در میاندوآب

شهردار میاندوآب نیز در این بازدید گفت: تا کنون ۱۰ میلیارد ریال از منابع مالی شهرداری برای آماده سازی، محوطه سازی ،کاشت و ایجاد تاسیسات آب و برق و مبلمان هزینه شده است و ادامه اجرا و اتمام این پروژه نیازمند تامین اعتبار مالی بوده که در این راستا مکاتبات لازم  با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام گرفته که به محض تخصیص و دریافت اعتبارات استانی ادامه عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

مرتضی نجفی اظهار کرد: پنج میلیارد ریال نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ برای تکمیل پارک بانوان میاندوآب در نظر گرفته شده و عملیات دیوار کشی پارک نیز در دستور کار قرار گرفته و بزودی آغاز می شود.

وی افزود: مجموعه خدوم شهرداری در راستای استفاده وبهره برداری هر چه زودتر از پارک بانوان تلاش خواهند کرد.

باید گفت که میان امکانات موجود و نیاز بانوان فاصله فراوانى وجود دارد و کمبود امکانات مالى، عدم وجود فضاى کافى ورزشى، نبود تجهیزات به میزان مورد نیاز، نبود فرهنگ‏سازى میان خانواده‏ها و کم‏توجهى مسئولان به مقوله مهم ورزش بانوان به عنوان مشکلاتی هستند که بر سر راه پیشرفت و صعود این قشر عظیم و مؤثر در کشور عنوان می شوند که امیدواریم در این راستا تعامل لازم بین دستگاه های مختلف شکل گرفته و ورزش بانوان، روز به روز شکوفاتر شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.