وقوع سیلاب در مناطق مختلف آذربایجان غربی/ چندین پل و ابنیه تاریخی در خطر نابودی/ پسر نوجوان قربانی سیلاب در اشنویه
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۲۳
شناسه : 260744
7

به دنبال بارش های شدید در نقاط مختلف آذربایجان غربی و وقوع سیلاب در شهرستان های مختلف، چندین پل و ابنیه تاریخی در آستانه نابودی قرار گرفته اند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر به نقل از اروم نیوز، بارندگی های شدید که طی ۲ روز گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی رخ داد، باعث شد تا برخی مشکلات برای مردم در شهرستان های مختلف رخ دهد.

ددر نتیجه بارندگی ها و وقوع سیلاب در شهرستان های ارومیه، خوی، اشنویه و نقده شاهد شکستگی در پل ها و در نتیجه مسدودشدن مسیرهای ارتباطی و مختل شدن زندگانی مردم روستاها در این شهرستان ها هستیم.

* نوجوان ۱۴ ساله قربانی طغیان رودخانه گادر اشنویه

بر اساس اعلام دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اشنویه، طغیان رودخانه گادر موجب سقوط نوجوان ۱۴ ساله در داخل رودخانه شد که این امر به دلیل بی توجهی وی به تذکرات نیروهای امدادی و حاضرین در صحنه رخ داده است.

صابر مرادی در این زمینه بیان داشت: متاسفانه جنازه این پسر نوجوان یافت نشده و همچنان تلاش برای یافتن پیکرش ادامه دارد.

همچنین مرد میانسالی نیز شب گذشته به دلیل رعایت نکردن هشدارها دچار سانحه شده و جان خود را از دست داد.

* مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی در محور سیلوانا

همچنین در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه نیز به دلیل بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها چند پل ترک برداشته و شکسته شد که این امر موجب مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستای منطقه شده است.

علاوه بر این، در برخی محورهای مواصلاتی شهرستان نیز به دلیل بارندگی شدید و کاهش دید افقی به دلیل بروز پدیده مه گرفتگی مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران رخ داده است.

* اوضاع نامناسب در مسیرهای مواصلاتی داخل شهر ارومیه و نبود رسیدگی مناسب از سوی مسئولین

در داخل شهر ارومیه هم اوضاع چندان مناسب و مساعد نبوده و برخی اقدامات نیمه کاره شهرداری موجب بسته بودن مسیرها و خیابان های اصلی و فرعی شده که این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

نبود رسیدگی مناسب به وضعیت خیابان های ارومیه پس از بارندگی شدید و ادامه داشتن این وضعیت در کنار نبود مدیریت بحران مناسب باعث شده تا اهالی این شهر با مشکلات فراوانی همانند جاری شدن سیلاب در خیابان ها و کوچه ها، بسته بودن مسیرهای رفت و آمد و نیز کمبود نیروهای امدادی در مسیرهای مختلف مواجه شوند.

* پل تاریخی باراندوز در آستانه ریزش و نابودی

به دنبال بارش های شدید شاهد طغیان رودخانه باراندوز نیز هستیم که این امر موجب شده تا اهالی منطقه نگران وضعیت پل تاریخی باراندوز باشند که به دلیل بی تفاوتی میراث فرهنگی روزگار نه چندان مناسبی را پشت سر می گذارد و با وضعیت فعلی احتمال ریزش آن چند برابر شده است.

* طغیان رودخانه قطور خوی

عصر امروز همچنین در شهرستان خوی هم رودخانه قطور طغیان کرده و این نگرانی وجود دارد که به زمین های زراعی آسیب های جدی وارد شود.

* آب گرفتگی معابر شهری در سردشت

در برخی شهرستان ها نظیر سردشت نیز خیابان های اصلی شهر دچار آب گرفتگی شده و زندگی روزمره مردم را مختل کرده است.

* خوشحالی کشاورزان از بارش رحمت الهی

در کنار تمام این مشکلات موجود، کشاورزان در نقاط مختلف استان خوشحال و مسرور از بارش رحمت الهی بوده و سال زراعی مناسبی را برای باغات خود پیش بینی می کنند.

* احتمال وقوع تندباد در نقاط مختلف آذربایجان غربی

صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز امروز اعلام کرد که طی امروز و فردا احتمال بروز تندباد شدید در نقاط مختلف این استان وجود دارد و از مردم شهرستان های مختلف درخواست کرد تا آمادگی کافی برای مواجهه با این پدیده را داشته باشند.

با وضعیت موجود باید دید که آیا مدیریت بحران در آذربایجان غربی چه نمره ای خواهد گرفت؟!

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.