وصله پاره ناهمگون  میاندوآب/ چاله هایی که امان شهروندان را بریده است!
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۷
شناسه : 299056
8
مشکل آسفالت معابر شهری یکی از مشکلات اساسی بوده که همواره مردم را رنج می دهد و مردم همواره از آسفالت نامناسبت معابر شهری و کوچه ها گله مند بوده اند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، چند سالی می شود که برای مردم به یک آرزو تبدیل شده است، البته شاید برای مردم هم حرکات مارپیچ و رانندگی در مسیرهای ناهموار دیگر تبدیل به عادت شده باشد.

میاندوآب و وضعیت آسفالت بزرگترین و استراتژیکی ترین شهر جنوب آذربایجان غربی را می گویم، کافی است برای ساعتی نه بلکه تنها دقایقی پشت فرمان نشسته و در خیابان های شهر گشتی بزنید یا نه اصلا سوار تاکسی شده و بخواهید به جایی بروید، با انواع چاله و چوله های غیرمنتظره بر سر راهتان مواجه می شوید، فرقی هم نمی کند که در داخل شهر باشید تا در کوی های اقماری و یا کوچه ها، چاله و چوله و آسفالت های از بین رفته این روزها شاخصه اصلی معابر میاندوآب به شمار می روند.

مشکل آسفالت معابر شهری یکی از مشکلات اساسی بوده که همواره مردم میاندوآب را رنج می دهد و مردم این شهر همواره از آسفالت نامناسبت معابر شهری و کوچه ها گله مند بوده اند  و از سوی دیگر به توجه به موقعیت استراتژیکی میاندوآب در منطقه و پل ارتباطی بین چهار استان، سبب ثبت تصویر نامناسب از میاندوآب در اذهان مسافران نیز می شود.

برای حل این مشکل در سال های ۹۳ و ۹۴، نهضت آسفالت در میاندوآب راه افتاد و معابر و حتی اکثر کوچه های میاندوآب پس از چندین سال آسفالت ریزی شد اما بعد از گذشت حدود هشت سال، این آسفالت نیز از بین رفته و معابر میاندوآب چشم انتظار آسفالت جدید هستند.

آسفالت بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری میاندوآب‌

بر اساس اعلام سرپرست سابق شهرداری میاندوآب که هم اکنون معاون اداری شهرداری نیز است، آسفالت و جمع آوری زباله‌ها بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری میاندوآب‌ در سامانه ۱۳۷ بوده است.

وحید اصغری پور در این زمینه به خبرنگار ما گفته بود: براساس اعلام مرکز ارتباط مردمی ۱۳۷ این شهرداری، آسفالت و جمع آوری زباله‌ها بیشترین مطالبه شهروندان از شهرداری میاندوآب‌ بوده است.

وی با بیان اینکه درخواست های عادی با برنامه ریزی، در زمانی مشخصی مورد توجه و اقدام قرار می گیرد، اعلام کرده بود که: موضوعاتی از قبیل آسفالت، جمع آوری زباله ، لایروبی، مرمت، لکه گیری معابر و مرمت پیاده روها از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که شهروندان به واسطه سامانه ۱۳۷، مسئولان شهرداری را مطلع می کنند و پرسنل شهرداری با مشارکت و همکاری سازمان های خدمات رسان شهری به سرعت مشکلات را تا حد امکان رفع کرده اند.

سامانه ۱۳۷ فقط مرکز ثبت انتقادها و پیشنهادها نبوده و به عنوان یک راهنما نیز عمل می کند و در موارد مورد نیاز به راهنمایی شهروندان می پردازد.

وضعیت موجود در شان مردم میاندوآب نیست

حتی این وضعیت، سبب انتقاد سرپرست فرمانداری میاندوآب در نخستین روزهای انتصابش به این مسئولیت نیز شد، به گونه ای که علی پیام در نخستین نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر میاندوآب که به منظور بررسی مشکلات شهرداری میاندوآب برگزار شد با اشاره به وضعیت نامطلوب ورودی های شهر، آسفالت وتنظیف شهری، گفت: لازمه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان  استفاده از ظرفیتهای موجود، فرهنگ سازی و مدیریت بهینه منابع انسانی است.

وی در این نشست وضعیت ورودی های میاندوآب و آسفالت را نامطلوب خواند و گفت: این امر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده و برای جبران این عقب ماندگی ها در حوزه خدمات شهری ملزم به مدیریت بدون پول هستیم و با دید درست و حرکت جهادی می توانیم بیشتر امور را با صرف هزینه اندک و با مدیریت درست و اصولی منابع و امکانات موجود پیش ببریم.

سرپرست فرمانداری میاندوآب افزود: باید با پیگیری جدی و مستمر و تعامل از اعتبارات ملی و استانی بهره مند شود، جذب سرمایه گذار و استفاده صحیح از منابع و ظرفیتها نیز باید در دستورکار شهرداری قرار گیرد، بی شک این شهر ظرفیتهای مناسبی برای افزایش درآمد پایدار شهرداری دارد که بایستی با پیگیری مستمر از آن استفاده نمود.

پیام با بیان اینکه وضعیت فعلی شهر برازنده شهروندان فهیم و شریف میاندوآب نیست از شهردار و اعضای شورای شهر خواست تا با تلاش مضاعف و افزایش تعامل تمام تلاش خود را برای دگرگون کردن وضعیت تنظیف شهر و جلب اعتماد و رضایت مردم بکارگیرند.

برای بهبود وضعیت آسفالت معابر، کارخانه آسفالت به زودی راه اندازی می شود

شهردار میاندوآب نیز در این زمینه به خبرنگار زرین خبر گفت:  در رابطه با بهبود وضعیت آسفالت و سیمای شهری اقداماتی از قبیل لگه گیری، رنگ آمیزی جداول، اصلاح سیستم روشنایی، نورپردازی ها و المان های شهری  در دستور کار قرار دارد.

بابک قدیمی افزود: میاندوآب و میاندوآبی ها شایسته خدمات و وضعیتی بهتر از شرایط موجود هستند و از شهروندان درخواست داریم تا به جای اینکه نیمه خالی لیوان را ببینند، نیمه پر لیوان را دیده و با حمایت های خود مایه دلگرمی ما در خدمت رسانی شوند.

شهردار میاندوآب از راه اندازی کارخانه آسفالت قدیم و جدید شهرداری تا پایان سال نیز خبر داد و تصریح کرد: استارت راه اندازی کارخانه آسفالت قدیم شهرداری را برای لگه گیری در سطح شهر زده ایم و در کنار آن تلاش می کنیم تا کارخانه آسفالت جدید نیز با خرید سنگ شکن تا پایان امسال راه اندازی شود.

کوتاه سخن اینکه حال آسفالت شهری میاندوآب خوب نیست و از سوی دیگر کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود و امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی مسئولان امر  به این موضوع توجه کرده و مدیران شهری در کوتاه ترین زمان ممکن به فکر حل این معضل باشند.

انتهای پیام/

 

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.