وسعت دریاچه ارومیه بیش از ۱۱۰۰کیلومتر کاهش یافت
۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
شناسه : 295929
3
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و ۴۸۳ کیلومترمربع عنوان کرد و گفت: سال گذشته وسعت دریاچه سه هزار و ۶۰۷ کیلومترمربع بوده که در حال حاضر کاهش یک هزار و ۱۲۴ کیلومتری را نشان می‌دهد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر،فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: امروز تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰٫۷۶ متر است در حالی که در مشابه سال گذشته تراز آن ۱۲۷۱٫۳۴ متر بوده است.

وی وسعت دریاچه ارومیه را دو هزار و ۴۸۳ کیلومترمربع عنوان کرد و تصریح کرد: در مشابه سال گذشته وسعت دریاچه سه هزار و ۶۰۷ کیلومترمربع بوده و بنابراین کاهش یک هزار و ۱۲۴ کیلومتری وسعت را نشان می‌دهد.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: همچنین هم اکنون دریاچه ارومیه دارای سه میلیارد و هشت میلیون مترمربع حجم آبی است و با توجه به حجم آبی چهار میلیارد و ۹۸ میلیون مترمربعی مشابه سال گذشته، هم اکنون دریاچه با کمبود یک میلیارد و ۹۰ میلیون مترمکعبی نسبت به مشابه سال گذشته مواجه است.

وی بیان کرد: در درازمدت تراز دریاچه ۱۲۷۴٫۴۱متر، وسعت آن چهار هزار و ۶۶۲ کیلومترمربع و حجم آبی آن ۱۶ میلیارد و ۸۷ میلیون مترمکعب بوده است.

سرخوش افزود: در اول مهر سال گذشته نیز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۲۷ متر، وسعت آن سه هزار و ۴۹۹ کیلومترمربع و حجم آبی آن نیز چهار میلیارد و ۷۵ میلیون مترمکعب بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.