وزیر صمت از طرح توسعه فرش افشار میاندوآب بازدید کرد
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
شناسه : 294462
8
وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیأتی، طرح توسعه ای فرش افشار در شهرک صنعتی میاندوآب را افتتاح و از این واحد تولیدی بازدید کرد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح توسعه ای فرش ستاره افشار میاندوآب با اعتباری نزدیک بر یک هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغالزایی ۱۰۰ نفر بازدید کرد.

این واحد تولیدی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع راه اندازی شده‌است.

فرش تولیدی در این فاز، یک هزار و ۵۰۰ شانه با تراکم چهار هزار و ۵۰۰ تراکم و عرض چهار متر یکی از بهترین و کم‌نظیر ترین‌ها در جهان است.

ماشین‌آلات و تجهیزات بکار گرفته شده در فاز توسعه این شرکت براساس آخرین تکنولوژی روز دنیاست که در شمال‌غرب کشور در میاندوآب راه اندازی شده است

این مجموعه تولیدی روزانه با تولید ۴۸۰ مترمربع فرش با ۲۲ کشور جهان از جمله کشورهای عراق به ویژه اقلیم کردستان عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، چین، هند، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، آلمان، استرالیا، سوئد، لبنان و با چند کشور دیگر مبادلات تجاری دارد.

این واحد تولیدی یکی از موفق‌ترین واحدهای تولیدی در آذربایجان‌غربی و کشور است که در حجم گسترده تولید و برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به شکل غیرمستقیم اشتغال‌ زایی کرده است.

در این بازدید مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

مسئولان باید به میاندوآب توجه ویژه ای داشته باشند

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در این بازدید در سخنانی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های میاندوآب، گفت: میاندوآب  پل ارتباطی چند استان و شهرستان در شمال‌غرب کشور بوده و از جایگاه مهمی در منطقه برخوردار است.

مهدی عیسی زاده به مشکلات شهرک صنعتی و  واحدهای تولیدی میاندوآب اشاره کرد و افزود: این مشکلات طی نامه ای جمع بندی و به وزیر صمت تحویل شده است تا اقدامات لازم انجام گیرد.

وی اظهار کرد: مسئولان باید به میاندوآب توجه ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است رزم حسینی، پیش از سفر به میاندوآب از معدن زرشوان تکاب و شهرک صنعتی بوکان نیز بازدید به عمل آورد و مشکلات آنها را بررسی کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.