وزیر جهاد کشاورزی به میاندوآب سفر می کند
۰۶ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۸
شناسه : 301162
10
به منظور بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی منطقه؛

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در سفری یک روزه به میاندوآب، چهاربرج و باروق مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار می دهد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، اکبر کرامتی امروز در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی میاندوآب گفت: در سفر  مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، به شهرستان میاندوآب، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب، چهاربرج و باروق مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه نیازمندی ها احصاء شد و تصمیم گیری های لازم برای رفع نیازمندی ها انجام می گیرد، افزود: بازدید از پروژه های عمرانی آب و خاک، زنجیره تولید یکپارچه طیور، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب و مجتمع شیلات و پرورش آرتمیای فسندوز از مهمترین برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی است.

وی بااشاره به اینکه شهرستان میاندوآب قطب کشاورزی و دامپروری استان محسوب می شود، اظهار کرد: موضوع تامین آب کشاورزی شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از درخواست‌ها و نیازمندی های اولویت دار شهرستان از وزیر محترم جهاد کشاورزی است.

فرماندار ویژه میاندوآب نیز در این جلسه گفت: میاندوآب دارای پتانسیل های بالایی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در بخش کشاورزی است و امیدواریم سفر وزیر محترم جهاد کشاورزی منشاء خیر و برکت برای توسعه شهرستان باشد.

علی پیام افزود: احصاء و رفع مشکلات، نیازمندی ها و نواقص پروژه های نیمه تمام بخش کشاورزی منطقه و توسعه و رونق این بخش  از اهداف سفر مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده بخش کشاورزی شهرستان، کمبود آب است، اظهارکرد: نیمه تمام بودن کانال های شبکه آبرسانی، کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ضرورت راه اندازی شهرک صنعتی کشاورزی، ایجاد بندر خشک جهت ترانزیت محصولات کشاورزی، راه اندازی شعبه دوم بانک کشاورزی با عنایت به حجم بالای مراجعین و بهره برداران بخش کشاورزی در این شهرستان، کمبود نهاده های دامی و افزایش سهمیه آرد شهرستان از دیگر مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به پتانسیل ها، توانمندیها و قابلیت‌های بخش کشاورزی، گفت: مهمترین چالش بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب، تامین آب کشاورزی است.

علی دیانتی افزود: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام شبکه آب رسانی شهرستان، فعال نمودن بخش باغبانی مرکز تحقیقات کشاورزی میاندوآب، ایجاد سایت گلخانه، باغ مادری، سایت تولید و شهرک عرضه نهال، افزایش سهمیه تخصیصی برای شهرستان در خصوص نهاده های دامی و کود های شیمیایی از مهمترین نیازمندی ها، مسائل و مشکلات بخش کشاورزی میاندوآب است.

گفتنی است تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه های انتقال آب با لوله، سیستم های نوین آبیاری، لایروبی و مرمت قنوات، توسعه نباتات علوفه ای، بهسازی و نوسازی جایگاه ها و اماکن دامی، فعالسازی شرکت های مکانیزاسیون، تجهیز و تامین خودرو، مکان، نیروی انسانی و امکانات اداری برای ارگانهای مرتبط با بخش کشاورزی در شهرستان های جدید التاسیس چهاربرج و باروق نیز عمده نیازمندیهایی بود که توسط مدیران جهاد کشاورزی مطرح شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.