ورود بیش از 54 هزار فقره پرونده به مجموعه قضایی میاندوآب/ ضرب و جرح، رتبه نخست جرائم در میاندوآب را دارد
۰۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
شناسه : 262705
6

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب گفت: سال گذشته در مجموع حدود 54 هزار و 700 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام عادل گل حسینی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر و اصحاب رسانه و مطبوعات در شهرستان میاندوآب اظهار کرد: در سال گذشته حدود 54 هزار و 700 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شهرستان میاندوآب اعم از محاکم، دادسرا و شوراهای حل اختلاف شده است.

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب با اشاره به حجم بالای پرونده های قضایی، اظهار کرد: اگر چه آمار از کاهش پرونده ها نسبت به سال 94 حکایت دارد ولی باز هم این مقدار زیاد بوده و باید با عدم تعرض به حقوق جامعه و دیگران، در راستای کاهش پرونده های قضایی حرکت کنیم.

وی افزود: بیشترین پرونده های کیفری و جرایم در شهرستان میاندوآب مربوط به ضرب و جرح عمدی است که مردم باید خود دست به دست هم داده و با هرچیزی کار را به درگیری و نزاع نکشانند.

گل حسینی با اشاره به سه برابر بودن آمار زندانیان در شهرستان میاندوآب نسبت به ظرفیت، گفت: این آمار مربوط به شهرهای میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و بخش های اطراف بوده و در سال گذشته یک هزار و 990 مورد مرخصی صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب به ورود پنج هزار و 470 فقره پرونده نیز به پزشکی قانونی در میاندوآب اشاره و تصریح کرد: این موضوع حتما باید با دستور قضایی انجام گیرد و در این آمار نیز ضرب و جرح و نزاع از آمار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به آمار عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک میاندوآب، اظهار کرد: در سال گذشته 13 هزار و 882 مورد گواهی امضا، 12 هزار و 497 مورد وکالت، هفت هزار و 807 مورد سند منقول، یک هزار و 435 مورد ثبت سند غیرمنقول در این اداره انجام گرفته است.

گل حسینی به معرفی 178 مورد وکیل معاضدتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مورد درباره افرادی که توانایی پرداخت حق وکالت را ندارند، انجام گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان میاندوآب هم چنین به فعالیت شوراهای حل اختلاف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: 15 شعبه شهری برای رسیدگی، یک شعبه در باروق و 35 شعبه روستایی شورای حل اختلاف در روستاهای شهرستان برای سازش فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 16 هزار و 148 مورد پرونده وارد شوراهای حل اختلاف در میاندوآب و یک هزار و 136 مورد پرونده نیز وارد شورای حل اختلاف در بخش مرحمت آباد شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.