واقعه کربلا و عاشورا درس مقاومت و ایستادگی است نه مذاکره
۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
شناسه : 283573
4

امام جمعه میاندوآب گفت: کربلا و عاشورا درس مقاومت و ایستادگی بوده و مقاومت در برابر دشمن شرط حسینی بودن و حسینی شدن است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: امروز در تمام دنیا و حتی در مهد تمدن غرب و مهد بی دینی نیز پرچم اباعبدالله الحسین(ع) به اهتزاز در می آید.
امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه علل ماندگاری قیام امام حسین(ع) و عاشورا، افزود: حرکت امام حسین (ع) و شهادتش، انگیزه و محرکش همه و همه برای خدا بود و هر چه که «لِله» باشد، رنگ جاودانه می‌گیرد.
وی با اشاره به جامعیت واقعه کربلا، گفت: هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در واقعه کربلا نمونه آن نباشد و از همه سنین در واقعه کربلا بودند.
حسن زاده با اشاره به روز شهدا و با بیان اینکه خون شهدا این انقلاب را ماندگار کرده است، تصریح کرد: نباید صبوری پدر، مادر و همسر و فرزندان شهدا را فراموش کنیم.
امام جمعه میاندوآب در ادامه با بیان اینکه برخی انسان های روشنفکر مآب به دنبال انحراف و مقابله با پرشور شدن مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان بوده و برخی مسائل مطرح می کنند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: “محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است” و ما بر خلاف خواسته روشنفکر مآبان در این ایام مراسمات عزاداری را پرشورتر از سال های قبل برگزار کرده و شور و شعور حسینی را در این ایام و به ویژه در تاسوعا و عاشورا با برگزاری پرشور مراسمات عزاداری در خیابان ها به نمایش می گذاریم.
وی با بیان اینکه دشمن مالک اشتر نمی خواهد بلکه به دنبال ابوموسی اشعری هاست، افزود: دشمن می خواهد که ما بی خاصیت باشیم و به دنبال نماز و روزه و عبادت بی خاصیت است و وظیفه ما است که مراقب بوده و وارد جرگه دشمن نشویم و در مقابل آنها همه جا شور حسینی برپا کرده و با صدای بلند و رسا بگوییم “لبیک یا حسین(ع)” و “لبیک یا ابوالفضل(ع)” چرا که دشمن از این شعار دشمن شکن و مشت های گره کرده می ترسد.
حسن زاده با بیان اینکه کربلا و عاشورا درس مقاومت و ایستادگی است، تصریح کرد: مقاومت در برابر دشمن شرط حسینی بودن و حسینی شدن است.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هزینه ایستادگی و مقاومت کمتر از هزینه سازش است، اظهار کرد: منافق از عربده کشی دشمن می ترسد ولی شعار ما همان شعار “هیهات من الذله” امام حسین(ع) است.
وی گفت: امام حسین(ع) و یارانش نیز در کربلا تحریم شدند ولی به جای التماس و مذاکره با دشمن، ایستادگی و مقاومت کرده و از حریم اسلام دفاع کردند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.