هیات امنا، مساجد را برای ماه رمضان آماده کنند
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
شناسه : 317257
3
امام‌جمعه میاندوآب: امام‌جمعه میاندوآب گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا بوده و باید زمینه را برای بهره‌مندی مردم به بهترین نحو از فیوضات ماه مبارک رمضان فراهم کرد.
پ
پ

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه و تقدیر از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، اظهار کرد: مردم در این انتخابات علی‌رغم تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان حماسه آفریده و دشمنان را مأیوس کردند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه به اشاره به روز بزرگداشت شهدا و صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، افزود: شهدا از مقام و جایگاه والایی برخوردار هستند و باید همواره قدردان خون شهدا بود و در مسیر شهدا قدم برداریم.

وی با بیان اینکه مقام شهادت، مقام رستگاری و سعادت است، گفت: شهید فاتح قله رابطه انسان و خدا بوده است.

حسن‌زاده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و بیان جایگاه والای شهدا، تصریح کرد: به فرموده قرآن شهدا زنده بوده و در نزد پروردگار روزی داده می‌شوند و از جایگاه والایی در نزد پروردگار برخوردار هستند و «عند ربهم یرزقون» هستند.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه انبیا و اولیای الهی و علمای ربانی و شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، تصریح کرد: شهید یعنی شاهد یعنی کسی که در راه خدا جان خود را فدا می‌کند و وارد رحمت الهی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام شهادت، مقام رستگاری و سعادت است، اظهار کرد: در بزرگی مقام شهدا همین بس که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون» و یا امیرالمؤمنین امام علی (ع) در محراب شهادت گفتند «فزت و رب الکعبه».

حسن‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب به قرارگرفتن در روزهای پایانی ماه شعبان المعظم و فرارسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت‌های ماه شعبان المعظم به بهترین نحو استفاده کرد.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر آماده‌شدن برای بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا بوده و باید زمینه را برای بهره‌مندی مردم به بهترین نحو از فیوضات ماه مبارک رمضان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی مناسب در ماه رمضان باید موردتوجه باشد، گفت: آماده‌سازی مساجد، برپایی جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم از جمله اقداماتی هستند که می‌تواند به تقویت معنویت در جامعه منجر شود و باید موردتوجه متولیان و هیات امنای مساجد در مناطق مختلف قرار گیرد.

حسن‌زاده افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مانند هر سال مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب نیز میزبان برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم خواهد بود.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.