همراهی نمایندگان آذربایجان غربی با تنبیه متجاوز
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۱۵
شناسه : 318741
2
حمله موشکی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی واکنش‌های گسترده‌ بین‌المللی را در پی داشته است در استان آذربایجان‌غربی نیز برخی از مسئولان و نمایندگان به این حملات واکنش نشان داده و برخی نیز سکوت اختیار کرده‌اند.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۴،برابر با ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ایران حمله‌ای موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام داد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت کشور و مقامات نظامی ده‌ها موشک بالستیک، ده‌ها پهباد و موشک کروز برای تنبیه رژیم نامنحوس و کودکش صهیونیستی پرتاپ کرد که بنا به گفته وزارت کشور بیش از ۷۰ درصد این موشک‌ها به اهداف مشخص شده اصابت کرده است یادآور می‌شود این موشک‌ها به پایگاه هوایی نواتیم و چندین هدف دیگر در اسرائیل برخورد کرده‌اند، اما گزارش‌های دقیقی از میزان خسارت‌ها و تلفات ارائه نشده است.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران در اطلاعیه همزمان با آغاز حمله به مواضع رژیم اسرائیل، تاکید کرد این عملیات با ده‌ها موشک و پهپاد برای هدف قرار دادن اهداف مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام شد.‌‌ در متن این اطلاعیه آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی. در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند. جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به‌زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید. وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ بیانیه سپاه که پس از حمله به اسرائیل که در تلویزیون خوانده شد را می‌بینید و می‌شنوید.»

این حمله واکنش‌های بین‌المللی گسترده‌ای را به‌دنبال داشته و نگرانی‌هایی در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه را ایجاد کرده است و این حمله انتقام‌جویانه در داخل کشورمان واکنش‌های بسیاری داشته و مردم ایران از این حملات استقبال بی‌نظیر داشتند و موجبات شادی در بین مردم فراهم کرد در این راستا در زمان حملات موشکی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله آذربایجان‌غربی و ارومیه تا پاسی از شب در خیابان‌ها تجمع کرده و جشن برگزار کردند.

دلایل حمله موشکی ایران به رژیم شرور صهیونیستی کاملا واضح بوده و این حمله به‌عنوان پاسخ به حمله هوایی اسرائیل غاصب به کنسولگری ایران در دمشق در تاریخ یکم آوریل (۱۳فروردین ماه ۱۴۰۳) انجام شده است که در این حمله هفت نفر از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مستشاران به شهادت رسیدند و این حملات انتقام‌جویانه به‌عنوان اولین رویارویی مستقیم نظامی بین دو کشور از آغاز درگیری نیابتی ایران و اسرائیل تلقی می‌شود و شروع دور جدیدی از چالش‌ها در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید.

همچنین، اظهارات مقامات ایرانی نشان می‌دهد که ایران قبل از انجام حمله، به کشورهای همسایه و از طریق ترکیه به آمریکا اطلاع داده بود که حمله در محدوده خاصی خواهد بود و ادامه نخواهد داشت. این اقدامات ممکن است در راستای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها صورت گرفته باشد.

خاطرنشان می‌شود ایران تنها کشوری است که به صورت گسترده حمله پهبادی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است و طبق گفته سردار سرلشکر باقری با قدرتی ۱۰ برابر بیشتر از این می‌توانسیم این حمله موشکی را انجام دهیم اما بنا به دلایلی این اقدام انجام نشد و تنها هدف ما حمله به پایگاه‌های نظامی و پاسخ به حمله کنسولگری ایران در دمشق بوده و ایران قصد ادامه دادن این حملات را ندارد اگر رژیم رو به افول صهیونستی و یا آمریکا بخواهد حملات نظامی علیه ایران انجام دهد به‌طور حتم پاسخ قاطعی از طرف ایران دریافت خواهد کرد.

ضمن اینکه این حمله موشکی ایران به اسرائیل واکنش‌های گسترده‌ بین‌المللی را در نیز در پی داشته است در استان آذربایجان‌غربی نیز برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم و دوازدهم به این حملات واکنش نشان داده و برخی نیز سکوت اختیار کرده‌اند. در ادامه بررسی خواهیم کرد کدامیک از نمایندگان فعلی و منتخب مجلس شورای اسلامی نسبت به این حملات واکنش نشان داده‌اند.

واکنش نمایندگان فعلی و منتخب شهرستان ارومیه به حملات موشکی ایران

در ارومیه هر سه نماینده منتخب مردمی دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان فعلی نسبت به اقدامات انتقام جویانه ایران واکنش نشان دادند و با انتشار توئیت و بیانیه موضع و حمایت خود را در این خصوص اعلام کردند.

واکنش نماینده فعلی و منتخب مهاباد

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی شهرستان مهاباد هیچ واکنشی در خصوص حملات موشکی ایران به رژیم غاصب نداشته اما نماینده منتخب شورای اسلامی شهرستان مهاباد در دوره دوازدهم موضع و حمایت خود را در این خصوص اظهار داشته است.

واکنش نماینده فعلی و منتخب بوکان

در شهرستان بوکان نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی هیچ واکنشی در خصوص حملات موشکی نداشته اما نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی حمایت قاطع خود را در خصوص اقدامات سپاه انقلاب اسلامی بیان کرد.

واکنش نماینده فعلی و منتخب ماکو، پلدشت

در شهرستان‌های ماکو و پلدشت نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و نماینده منتخب مجلس دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی هر دو به حملات موشکی و پهبادی ایران واکنش نشان داده و حمایت خود را اعلام کردند.

واکنش نماینده فعلی و منتخب نقده و اشنویه

نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در شهرستان نقده و اشنویه در خصوص این حملات موضوع‌گیری کرده اما نماینده منتخب مردم در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شهرستان نقده و پیرانشهر در حال حاضر هیچ واکنشی نداشته و سکوت اختیار کرده است.پ

واکنش نماینده فعلی و منتخب شاهین‌دژ _تکاب

نماینده فعلی و منتخب مجلس یازدهم و  دوازدهم مجلس شورای اسلامی شهرستان تکاب هر دو در حمایت از حملات انتقام‌جویانه ایران علیه رژیم رو به زوال صهیونیستی اعلام موضع کرده‌ و از اقدامات مقتدرانه سپاه حمایت کردند.

واکنش نماینده فعلی و منتخب میاندوآب

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شهرستان میاندوآب و نماینده منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اقدامات مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم شرور صهیونیستی را پاسخی قاطع دانسته و واکنش مثبت نشان دادند.

واکنش نماینده فعلی و منتخب خوی چایپاره

نماینده فعلی و منتخب مجلس دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی شهرستان خوی چایپاره هر دو در حمایت از حملات انتقام‌جویانه اعلام موضع کرده‌ و حمایت خود را از اقدامات جمهوری اسلامی بیان کردند.

واکنش نماینده فعلی و منتخب سلماس

در حال حاضر نماینده فعلی و منتخب دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در شهرستان سلماس سکوت اختیار کرده و هیچ واکنشی نداشته‌اند.

خاطرنشان می‌شود جمهوری اسلامی ایران با استناد به منشور سازمان ملل، اقدام به دفاع مشروع کرده است در این راستا عملیات وعده صادق، واکنشی به اقدامات رژیم صهیونیستی، از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و کشته شدن مشاوران نظامی ایرانی در سوریه بوده است.

یادآور می‌شود این عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان مشخصی برای ایران، به‌منظور حفظ امنیت ملی و افزایش قابلیت بازدارندگی در برابر تهدیدات، لازم و ضروری بوده و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و عملیات وعده صادق، توانایی‌های دفاعی ایران را به‌صورت محدود به نمایش گذاشت. این موضوع باید مورد توجه دشمنان قرار گیرد تا از اشتباهات محاسباتی در آینده پرهیز کنند و باری دیگر فکر اقدامات دیگر را در ذهن خود نپرورانند.

با توجه به حملات بی‌سابقه موشکی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی نقاط ضعف سیستم دفاعی گنبد آهنین آشکار شد، زیرا بسیاری از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی بدون رهگیری توانستند با دقت بالا اهداف خود را هدف قرار دهند.ایران قبل و حین عملیات اعلام کرد که هرگونه واکنش از سوی رژیم صهیونیستی را به‌عنوان تجاوز تلقی کرده و با واکنش قاطع‌تری پاسخ خواهد داد.

در این بین ایالات متحده آمریکا باید هشدارهای ایران را جدی بگیرد و از هرگونه حمایت از اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی علیه ایران خودداری کند. آمریکا می‌داند که در صورت همراهی با اسرائیل، نیروها و پایگاه‌هایش در منطقه و فرا منطقه در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

گزارش از رقیه وکیلی

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.