۷ فقره تخریب در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو میاندوآب کشف شد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۵
شناسه : 293473
7
رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: در جریان گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب، هفت مورد تخلف تخریب و تصرف در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، شناسایی شد.
پ
پ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار داشت: در جریان گشت و کنترل مأمورین یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب، هفت مورد تخلف تخریب و تصرف در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو، شناسایی شد.

علیرضا بقالی گفت: این تخلفات در محدوده ای بیش از ۱۵ هکتار در داخل منطقه حفاظت شده بوده و شامل طیف وسیعی از تعرضات از جمله، تخریب و تصرف عدوانی و تخریب خاک و پوشش گیاهی می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این تخلفات در گذشته نیز پرونده قضایی برای آن تشکیل شده است، افزود: پرونده حقوقی این تخلفات جهت اعمال قانون به مراجع قضایی ارسال می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب با اشاره به اینکه این موضوع که یکی از اصلی ترین تهدیدات در منطقه حفاظت شده، تخریب و تصرفات است، تصریح کرد: در این زمینه هفت فقره پرونده تشکیل و از طریق واحد حقوقی این اداره به مراجع قضایی ارسال شده است.

بقالی نقصان فرهنگ زیست محیطی، مشکلات اقتصادی و معیشتی ساکنان حاشیه تالاب، تراکم جمعیتی، ارزش بالای اکولوژی و کشاورزی منطقه، کمبود نیرو، تجهیزات و پاسگاه محیطبانی را مهمترین دلایل افزایش تخریب ها در این منطقه عنوان کرد.

انتهای پبام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.