چهارشنبه سوری آری، چهارشنبه سوزی نه/ هشدار پلیس به خاطیان نظم و امنیت
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
شناسه : 293565
5

جانشین فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: کسانی که در چهارشنبه آخر سال با پرتاب مواد محترقه و یا با خودرو هنجار شکنی نمایند و موجب تعددی حقوق مردم شوند برابر مقررات متخلفین به دادگاه معرفی و با قاطعیت برخورد می کنیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، باردیگر روزها گذشت و تقویم ورق خورد تا به آخرین شب چهارشنبه سال یا همان چهارشنبه سوری رسیدیم، آئینی سنتی و رسمی کهن و دیرین است که در گذشته متفاوت از امروز بود.

هر چند روشن کردن آتش و پریدن از روی آن را امروزه نیز شاهد هستیم ولی امروزه در کنار روشن کردن آتش برخی از لوازم آتش بازی نیز به آن اضافه شده که متاسفانه اصالت این رسم دیرین را از بین برده و بیشتر از آنکه به زیبایی آن بیفزاید، سبب تبدیل شده آن به معضل اجتماعی شده و در واقع چهارشنبه سوری به شب دلهره تبدیل شده و وقوع حوادث ناگوار در آن بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت و توجه به هشدارها، یک معضل اجتماعی است که تنها و تنها خود مردم می توانند آن را حل کنند.

متاسفانه امروزه برخی از افراد، برهم زدن آسایش و امنیت مردم و ایجاد رعب و وحشت را با شادی و وتفریح اشتباه گرفته و دست به هر اقدامی ناهنجاری در این شب می زنند و چه بسا در سال های گذشته در برخی از شهرها عابران و حتی افرادی که پشت پنجره خانه‌شان نظاره‌گر این شادی های دروغین بوده‌اند، دچار حادثه شده و برای همیشه در زندگی خود از نعمت یکی از اعضای بدن محروم شدند.

در واقع شب چهارشنبه آخر سال که می شود صدای ترقه‌ها و نارنجک‌ها در شهر می‌پیچد، به هر گوشه ای از شهر که نگاه می کنی شهر به مثابه میدانی جنگی شده است که نه از توپ در آن خبری است و نه تانکی.

هشدار پلیس به هنجار شکنان در شب چهارشنبه آخر سال

در همین راستا جانشین فرمانده انتظامی میاندوآب در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تمهیدات این فرماندهی برای چهارشنبه آخر سال، گفت: نیروی انتظامی مانند همه سال های گذشته، هوشیارانه در کنار مردم بوده و برای برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

سرهنگ فخرالدین رستم پور با بیان اینکه پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نیست، اظهار کرد: پلیس در راستای صیانت از حقوق مردم، با هرگونه اوباشگری، رفتارهای هنجارشکنانه، راهبندان، سد معبر، اخلال در نظم و امنیت عمومی و هرگونه اعمال خارج از عرف و قانون برخورد می نماید.

وی افزود: در همین زمینه، خودروهایی که با حرکات مخاطره آمیز، آسایش و آرامش شهروندان را سلب کنند، تا پایان تعطیلات نوروز توقیف و در پارکینگ نگهداری خواهند شد.

جانشین فرمانده انتظامی میاندوآب تصریح کرد: کسانی که در چهارشنبه آخر سال با پرتاب مواد محترقه و یا با خودرو هنجار شکنی نمایند و موجب تعددی حقوق مردم شوند برابر مقررات متخلفین به دادگاه معرفی و با قاطعیت برخورد می کنیم.

رستم پور تصریح کرد: خودرو این دسته از افراد تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ در پارکینگ توقیف خواهند شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.