هشدار پلیس فتای میاندوآب نسبت به کلاهبرداری تلگرامی و  پیامکی
۰۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۵:۴۷
شناسه : 260285
9

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی میاندوآب درباره شیوه جدید کلاهبرداری به شهروندان و کاربران شبکه های اجتماعی هشدار داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، پلیس فتای میاندوآب از شهروندان خواست در خصوص دريافت پيامك ها و پیام ها با تيز هوشی برخورد كنند؛ تا طعمه افراد سودجو نشوند.

در این هشدارهای پلیسی آمده است.

1 – اخیرا ا ارسال پیامک در جهت تشویق افراد به شرط بندی در مسابقات فوتبال نموده و آنها را به لینک های مخرب هدایت می نمایند.

2 – در کانال های تلگرامی وعده هایی در جهت استخدام، وام کم بهره و حل مسائل شهرداری و …. نموده و به بهانه پر کردن فرم اولیه کلیه اطلاعات افراد را اخذ و سوء استفاده می نمایند.

3 – با تبلیغات فروشگاه های اینترنتی شامل گوشی هایی زیر قیمت بازار ؛ طلا ؛ جواهرات و …. افراد را به لینک های مخرب هدایت می نمایند.

4 – به بهانه ثبت نام سهام عدالت و پرداخت سود سهام مذکور کاربران به لینک سایت های کلاهبرداری هدایت می شوند.

5 – با نفوذ به گروه های تلگرامی که جهت فروش تهیه شده به جای مدیر گروه شماره حساب شخصی خود را به مشتریان ارسال می نمایند.

6 – کلاهبرداران عکس پروفایل افراد مشهور مثل هنر پیشه ها و خوانندگان معروف را دانلود نموده و با ایجاد صفحات تلگرام با شماره تلفن های مجازی سعی در ایجاد ارتباط، اخاذی و …. را می نمایند.

7 – با ارسال پیامک های انبوه به افراد در جهت هشدار حذف یارانه خانوار آنان را ترغیب به متصل شدن به سایت های فیشینگ و سرقت مشخصات و رمز عبور حساب های بانکی افراد می نمایند.

8 – بعضی از سایتها و کانال های تلگرامی افراد را برای خرید شارژ همراه اول و ایرانسل با مبلغ کمتر ترغیب نمده و آنان را به سایت های کلاهبرداری هدایت می نمایند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.