هشدار هواشناسی سطح زرد برای آذربایجان‌غربی
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
شناسه : 313039
3
رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی خبر داد: رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به عبور امواج بارشی از تراز میانی اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح زرد صادر کرد.
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، مهدی صابری رئیس اداره هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار داشت: براساس الگوهای پیش‌یابی و باتوجه‌به عبور امواج از تراز میانی در اواخر هفته، استان آذربایجان‌غربی با وضعیت جوی نامساعدی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: بارش‌های متناوب باران، وزش باد، و کاهش دما از جمله پدیده‌های هواشناسی مرتبط بر این وضعیت است و اداره هواشناسی استان از مردم خواسته است تا از پیش‌بینی‌های هواشناسی مطلع شده و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

صابری عنوان کرد: نوع مخاطره بارش باران همراه با مه‌گرفتگی در تمام مناطق و به‌خصوص نیمه جنوبی استان آذربایجان‌غربی خواهد بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربیتصریح کرد: در پی پیش‌بینی شرایط هوایی نامساعد در مقابل وزش بادها و بارش‌های متناوب باران، مردم موظف به رعایت ایمنی در حین حرکت و استفاده از وسایل نقلیه هستند و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

صابری تأکید کرد: این توصیه‌ها به‌منظور حفظ سلامتی و ایمنی عمومی اعلام و از تمامی افراد درخواست می‌شود که همکاری لازم را در این زمینه انجام دهند و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آب‌گرفتگی معابر و خودداری از تردد و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی لازم و ضروری است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.