هشدار نسبت به روند صعودی بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
شناسه : 296885
4
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: روند صعودی بیماران سرپایی از ۲هزار و ۶۱۵ بیمار در سه هفته گذشته و یک هزار و ۶۱۶ بیمار در ۲هفته قبل و ۲هزار و ۵۸۲ بیمار در هفته جاری به منزله یک هشدار است.
پ
پ

به گزارش اروم نیوز، جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در استان اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی به دلیل همسایگی با چهار کشور به ویژه کشور عراق و ترددهای غیررسمی خانوادگی بین کشورها منجر به وضعیت قرمز استان شده است.

وی افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان و فصل برداشت محصول انگور کارگران فصلی با اقامت در محیط‌های بسته و مشترک دلیل دیگر قرمز شدن وضعیت استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار سه هفته گذشته، عنوان کرد: روند صعودی بیماران سرپایی از ۲هزار و ۶۱۵ بیمار در سه هفته گذشته و یک هزار و ۶۱۶ بیمار در ۲هفته قبل و ۲هزار و ۵۸۲ بیمار در هفته جاری به منزله یک هشدار است.

آقازاده اضافه کرد: آمار بیماران بستری نزولی است و به ترتیب از یک هزار و ۷۵۹بیمار در سه هفته گذشته  به یک‌هزار و ۶۱۶ بیمار در هفته گذشته و یک‌هزار و ۴۰۷ بیمار در هفته جاری رسیده است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان با تست مثبت و سیر نزولی آن‌ها، گفت: شهرستان‌های جنوبی استان چون سردشت، پیرانشهر و بوکان به علت عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همسایگی با کشورهای دیگر مانند استان‌های کردستان و کرمانشاه در وضعیت قرمز هستند و طی جلسات کارشناسی‌که با فرمانداری و مسئولین شبکه برگزار شد با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در شهرستان‌های پیرانشهر، سردشت و اشنویه تصمیم بر واکسیناسیون خانه به خانه، غربالگری و اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج گرفته شد.

آقازاده با ابراز امیدواری در خصوص کنترل روند بیماری در استان، بیان کرد: با مداخلات انجام شده شهرستان مهاباد از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد ولی اشنویه و سه شهرستان دیگر همچنان قرمز هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عدم رعایت اصول بهداشتی و عادی انگاری بیشتر در شهرستانهای جنوبی استان اشاره کرد و گفت: با تداوم محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان خواهیم توانست بر این بیماری فایق آییم.

آقازاده درخصوص واکسیناسیون انجام شده در استان، خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان دز اول واکسن و ۵۱ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند که این آمار دز دوم با واکسینه کردن ۶۰ هزار نفر در روز به ۷۸ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دانشگاه علوم پزشکی استان از توانایی انجام واکسیناسیون تا ۱۰۰ هزار نفر برخوردار است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.