هشدار نسبت به دورهمی های شب یلدا/ امسال دور از هم بمانید
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۳۳
شناسه : 292142
10

 برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و حفظ سلامت عزیزان خود تغییری ضروری در آداب ها و شب نشینی های بلندترین شب سال داده و یلدای امسال را به شیوه ای متفاوت برگزار کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، از ابتدای آذرماه محدودیت های دو هفته ای در بسیاری از شهرهای کشور به منظور مهار شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره این ویروس منحوس اعمال شد که در شهرستان میاندوآب نیز به دلیل قرارگرفتن در وضعیت کرونا، محدودیت های شدیدتری از جمله تعطیلی گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ و منع تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح اعمال شد.

همگان امیدوار بودند که این محدودیت ها تاثیر مثبتی بر روند بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی داشته باشد و اینگونه نیز شده است.

بعد از تغییر وضعیت شهرستان میاندوآب از قرمز به نارنجی از دو هفته قبل، وضعیت متفاوتی را در شهرستان میاندوآب شاهد هستیم به گونه ای که به نظر می آید برخی می خواهند با ازدحام و چرخ‎زدن در بازار، تعطیلی دو هفته‌‎ای را جبران کنند!

این روزها به وضوح می توان ترافیک در سطح شهر و شلوغی بازار را مشاهده کرد و این عادی انگاری بیماری کرونا بعد از محدودیت های دو هفته ای و تغییر از وضعیت قرمز به نانجی توسط مردم بسیار نگران کننده است.

از سوی دیگر  در آستانه شب یلدا نیز هستیم که این شب نیز آداب و رسوم خاصی را دارد که دورهمی های خانوادگی از جمله این رسوم است.

اما با توجه به وضعیت شیوع کرونا و  برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و حفظ سلامت عزیزان خود لازم است تغییری ضروری در آداب ها و شب نشینی های بلندترین شب سال داده و یلدای امسال را به شیوه ای متفاوت برگزار کنیم.

مردم از برگزاری دورهمی در شب یلدای امسال خودداری کنند

در این زمینه فرماندار میاندوآب در جلسه ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، گفت:  از مردم تقاضا داریم برای پیشگیری از بروز موج جدید کرونا و حفظ سلامت عزیزان خود تغییری ضروری در آداب ها و شب نشینی های بلندترین شب سال داده و یلدای امسال را به شیوه ای متفاوت برگزار کنند.

حسام شیرازه محبت با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، افزود:از مردم نوع دوست میاندوآب تقاضا داریم با پرهیز از دورهمی های خانوادگی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آیین یلدای امسال را به شیوه ای متفاوت برگزار کنند تا با پیشگیری از موج جدید بیماری و کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا  شاهد زمستانی آرام و دلنشین باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان میاندوآب نیز بسیاری از آداب و سنن گذشته هنوز هم به جهت اهمیت حفظ شده و سینه به سینه به نسل های بعد منتقل می شوند، افزود: ولی امسال احیای سنت دورهمی های یلدا می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای خانواده و فامیل و سایر اعضا به همراه داشته باشد بنابراین به منظور حفظ سلامت عزیزان خود لازم است که تغییری ضروری در آداب ها و شب نشینی های بلندترین شب سال داشته باشیم.

هشدار نسبت به دورهمی های شب یلدا

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان، گفت: میاندوآب به تناسب جمعیتش بعد از شهرهای اورمیه و خوی بیشترین تعداد مبتلایان را در استان دارد اما از نظر آمار فوتی ها به ازای ۱۰۰ هزار نفر در رتبه ۷ یا ۸ استان قرار دارد.

سهراب حیدری اظهار کرد: در حال حاضر موج سوم کرونا در شهرستان مهار شده است اما اگر پروتکل ها رعایت نشود باید منتظر موج چهار که به مراتب شدیدتر خواهد بود، باشیم.

وی افزود: هرگونه سهل گیری و عادی انگاری بیماری سبب تصاعد مجدد بیماری و بازگشت به حالت نامطلوب و وضعیت قرمز و بحرانی و حتی بدتر از آن خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب تصریح کرد: از عموم مردم و همشهریان عزیز خواهشمندیم همچنان با حفظ سنگر مبارزه با کرونا جهت پیشگیری از افزایش شیوع بیماری و برای حفظ سلامتی خود و عزیزانتان از هرگونه دورهمی، محافل و مهمانی ها تا پایان کرونا و در این شب های بلند به ویژه در شب چله سال بپرهیزید و با تلاشگران سلامت در کنترل این بیماری همکاری نمایید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.