هشدار فرماندار میاندوآب نسبت به طغیان رودخانه‌ها
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۱
شناسه : 318654
1
مردم مراقب باشند/ فرماندار میاندوآب با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود این شهرستان در خصوص طغیان احتمالی این رودخانه‌ها هشدار داد.
پ
پ

محمدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، با اشاره به افزایش قابل‌توجه حجم آب رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب، اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای گذشته حجم آب رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود افزایش قابل‌توجهی داشته و این جای شکرگزاری دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب افزود: باتوجه‌به بارش‌های اخیر باران که از روز سه‌شنبه در سطح آذربایجان غربی آغاز شده، بهره‌مندی شهرستان میاندوآب از این نعمت و رحمت الهی خوب و قابل‌توجه بوده و سبب خوشحالی عموم مردم و به‌ویژه کشاورزان این شهرستان نیز شده است.

وی با اشاره به بارش‌های قابل‌توجه در مناطق بالادست رودخانه‌ها، گفت: بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی، افزایش نزولات جوی باعث افزایش آب ورودی سد شهید کاظمی شده و رهاسازی آب نیز از این سد بیشتر شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب تصریح کرد: از روز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه حجم آب رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود میاندوآب افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت.

رضایی اظهار کرد: ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند رحمان و دعا برای ادامه روند بارش‌ها، از شهروندان تقاضا داریم از اتراق، شنا و چادرزدن در مسیل‌ها، حریم رودخانه‌ها و مناطق حادثه‌خیز خودداری کنند.

رودخانه زیبای زرینه‌رود (جغتای) میاندوآب که از داخل این شهر می‌گذرد از رودخانه‌های پرآب میاندوآب است که اطراف این رودخانه تفرجگاه اهالی این شهرستان و شهرهای اطراف در روزهای تعطیل است و در کنار رودخانه سیمینه‌رود (تاتائو) میاندوآب که اطراف آن نیز دارای مناظر سرسبز بوده و پل تاریخی تاتائو بر روی آن واقع است، وجه تسمیه نام میاندوآب نیز به شمار می‌رود.

بر اساس اعلام و برآورد کارشناسان، رودخانه‌های زرینه‌رود (جغاتو) و سیمینه‌رود (تاتائو) میاندوآب رگ‌های حیاتی دریاچه ارومیه بوده و به‌تنهایی ۶۰ درصد آب دریاچه ارومیه را تأمین می‌کردند و می‌کنند و لذا حیات و خروش این رودها به معنای حیات و احیای دریاچه ارومیه است.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.