هزینه پول فروش سینمای میاندوآب در دیگر شهرهای استان صحت ندارد/ آن پول هنوز هم در حساب حوزه هنری باقی است
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
شناسه : 265746
5

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: پول حاصل از فروش سینمای میاندوآب، در حساب حوزه هنری باقی بوده  و طبق دستور رئیس حوزه هنری، اولویت اول نیز برای صرف آن در همان شهر است.

پ
پ

علیرضا نوروزی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با تکذیب هزینه پول حاصل از فروش سینمای میاندوآب در دیگر شهرهای استان، اظهار کرد: صرف هزینه پول سینمای میاندوآب در دیگر شهرها ویا استان ها درست نیست.

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: هیچ گونه سینمایی در استان ایجاد نشده است و اینکه قرار بود (در یکی از شهرهای شمالی استان) که پردیس سینمایی ایجاد شود، با استفاده از فروش یکی از دو سینما و ایجاد پردیس در دیگر سینمای آن شهرستان بود که آن هم منتفی شد.

وی با بیان اینکه پول حاصل از فروش سینمای میاندوآب، در حساب حوزه هنری کشور باقی است، گفت: طبق دستور مومنی شریف رئیس حوزه هنری، پول حاصل از فروش سینمای میاندوآب، حق خروج از استان را ندارد و هر درآمدی که کسب شود در خود استان خواهد ماند و اولویت نیز برای صرف آن هزینه، در وهله اول در همان شهر است.

نوروزی تصریح کرد: ما نیز به دنبال این هستیم که اگر مسئولان شهرستانی، جدی و محکم باشد، این پول به خود شهر بازگردد.

مدیر امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در مقوله فروش سینما دو دیدگاه مطرح است، افزود: اگر سینما را حوزه هنری به فروش نمی رساند، که وضعیت قبلی ادامه داشت ولی دیدگاه دیگر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تغییر وضعیت فعلی است.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی هر اقدامی که در این مکان انجام دهد، قطعا سینما را از وضعیت فعلی نجات می دهد، چون یک مجموعه فرهنگی به نام سینما نیز ایجاد می کند و ما به این ترتیب یک گام به جلو رفته و توسط بخش خصوصی، یک سینما برای شهر خود هم ایجاد کرده ایم.

نوروزی گفت: این مکان تغییر کاربری داده نشده و به نام سینما نیز به فروش رفته است نه به نام تجاری و هر اقدامی که در این مکان انجام گیرد؛ باید فرهنگی و سینمایی باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.