هر کس مانع تولید باشد، باید برکنار شود
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
شناسه : 308902
5
استاندار آذربایجان غربی: استاندار آذربایجان غربی گفت: باید موانع را از سر راه تولیدکننده برداشت و نقش ترمز در مسیر وی را نداشت و هر کس هم مانع تولید باشد، باید برکنار شود.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، محمدصادق معتمدیان در نشست با فعالان اقتصادی در میاندوآب با اشاره به شرایط اقتصادی، اظهار کرد: تمام هم‌وغم دولت حل مشکلات اقتصادی و واحدهای تولیدی بوده و در این راستا نیز جلسات و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی را به شهرستان‌ها انتقال داده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان جبهه تولید هستند، افزود: بخشی از مشکلات در حوزه کلان و ملی و برخی مشکلات نیز در حوزه مالی و سرمایه در این استان، بررسی و مسائل کلان به مرکز منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی یکی از مطالبات فعالان اقتصادی است، گفت: برخی مشکلات و ناهماهنگی بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید رفع شود.

معتمدیان تصریح کرد: طبق برنامه هفتم توسعه، بانک‌های ناکارآمد باید رویه خود را عوض کنند و در غیر این صورت از چرخه حذف شده و بانک‌های همسو با برنامه‌های دولت تقویت می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی از نیاز خود به تسهیلات بانکی بکاهند و راهکارهای جدیدی در این زمینه پیدا کنند، اظهار کرد: واحدهای تولیدی از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بازار بورس برای جذب سرمایه در گردش استفاده کرده و وابسته به بانک‌ها نباشند.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت و وضعیت میاندوآب، گفت: میاندوآب از موقعیت، آب‌وخاک و زمین مناسبی برخوردار بوده و از نظر گردشگری و کشاورزی و به‌ویژه تولید نهال و واحدهای صنعتی، از قطب‌های مهم در آذربایجان غربی است.

معتمدیان با بیان اینکه توسعه شهرک صنعتی میاندوآب مدنظر مسئولان شهرستانی باشد، افزود: وضعیت کنونی شهرک صنعتی میاندوآب مناسب نبوده و باید بحث ساماندهی وضعیت موجود و توسعه شهرک با جدیت دنبال شود.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: شایسته نیست که تولیدکنندگان این شهرک پس از احداث آن، مشکل آب، برق و انتقال سند داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کس مانع تولید باشد، باید برکنار شود، گفت: باید موانع را از سر راه تولیدکننده برداشت و نقش ترمز در مسیر وی را نداشت.

معتمدیان افزود: منطقه ما یک منطقه کشاورزی است و در نیمه نخست سال تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شود تا بتوانند محصولات را خریداری کنند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بزرگ‌ترین طرح شناسایی منابع معدنی استان در دولت سیزدهم در این منطقه با همکاری مرکز ژئوفیزیک انجام شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده بهتر از ظرفیت مرز و بازارچه‌های مرزی، نیاز به احداث یک ترمینال و بارانداز کالاها وجود دارد و میاندوآب یکی از مکان‌های مهم برای احداث این بازارچه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.