هر خبررسانی، خبرنگار نیست/ خبرنگار در قبال مردم و جامعه مسئولیت اجتماعی دارد
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
شناسه : 289679
3

سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: خبرنگار مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه دارد و به ایجاد آرامش و امید در جامعه کمک می‌کنند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حسام شیرازه محبت، امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران در این شهرستان، گفت:اجرای مطالبات بحق مردم علاوه بر تلاش مضاعف مسئولان، مستلزم هماهنگی و همدلی اصحاب رسانه شهرستان در راستای پیگیری مطالبات مردمی است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب با اشاره به ویژگی های خبرنگاران، افزود: خبرنگاران باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و با توجه به واقعیت‌ها، پرهیز از یکجانبه‌گرایی و همکاری و هماهنگی یکدیگر در فضایی صمیمی و پویا و بدور از هیاهوهای سیاسی پیگیر مشکلات و مسائل شهرستان باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه مطبوعات اولین قدم در مسیر حل مشکلات است، اظهار کرد: افتتاح خانه مطبوعات شهرستان میاندوآب در ایام هفته دولت در میان برنامه ها قرار می گیرد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب هم چنین با تاکید بر تفکیک بین خبرنگاران و خبررسان ها، تصریح کرد: در سالهای اخیر با گسترش فرهنگ دیجیتال، اینترنت و تلفن‌های همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از شهروندان عادی با تصویر برداری و عکاسی از وقایع پیرامون‌شان و انتشار آن در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را با عنوان شهروند خبرنگار مطرح می کنند که در حقیقت این افراد در فضای مجازی باید با عنوان شهروند خبررسان مطرح شوند که باید بین این افراد و خبرنگاران تفکیک قائل شد.

شیرازه محبت با اشاره به اینکه خبرنگار مسئولیت اجتماعی در قبال جامعه دارد و نمی توان هر کسی که عکس می گیرد را خبرنگار نامید، اظهار کرد: نحوه فعالیت‌ها در عرصه رسانه باید مدنظر قرار گیرد چرا که خبرنگاران در برابر رویدادهای ناگوار که آرامش و نظم جامعه را تهدید می‌کند، قدرت تجزیه و تحلیل داشته و به ایجاد آرامش و امید در جامعه کمک می‌کنند، اما فعالان مجازی در صورت مشاهده اتفاقات بدون ملاحظه آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.