هدف اصلی جنگ شناختی خدشه به امنیت کشور و ایجاد تفرقه مذهبی است
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
شناسه : 310694
4
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: امنیت حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌و‌چرای آن تلقی می‌شود و لذا حمله به عنصر امنیت را رویکرد خود قرار داده‌اند.  
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراخ (ع)، اظهار کرد: همه می‌دانند که داعش عامل میدانی برای غرب و رژیم صهیونیستی است و با اقدامات خود اهدافی را دنبال می‌کند.

امام‌جمعه چهاربرج به اهداف حملات تروریستی اخیر اشاره کرد و افزود: ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران از جمله اهداف آنها بوده و به دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا دولت را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهند که می‌تواند با ایجاد نارضایتی آنها، زمینه را برای بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

وی منحرف‌کردن توجهات جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب را از دیگر اهداف این اقدامات برشمرد و گفت: رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش از هر تلاشی برای تغییر توجه ایران به جایی غیر از محور ایران – مدیترانه فروگذار نبوده و تلاش دارند از نزدیکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کنند و لذا استفاده از تحرکات تروریستی تنها بخشی از این جورچین است.

جلالی به تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: استفاده از حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل‌سنت به اماکن مذهبی اهل‌تشیع از جمله در استان فارس که ترکیب قومیتی در آن وجود دارد، نشان می‌دهد سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است؛ هرچند مردم نسبت به توطئه‌های آنان آگاه هستند.

امام‌جمعه چهاربرج هدف‌گیری امنیت ملی به‌عنوان اصلی‌ترین توفیق نظام را از دیگر اهداف این حملات عنوان کرد و افزود: در بحث اقتصاد، محیط‌زیست و امور خدماتی انتقاداتی به دولت ایران وارد است؛ اما امنیت حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌و‌چرای آن تلقی می‌شود و لذا حمله به عنصر امنیت را رویکرد خود قرار داده‌اند.

وی هم چنین تحت‌الشعاع قراردادن موفقیت‌های اخیر دولت را از دیگر اهداف دشمنان و حملات تروریستی برشمرد و گفت: اعلام توافق ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان و آزادی سازی دارایی‌های بلوکه ایران و ارقام قابل‌توجهی که در این مورد وجود دارد، هراس بازیگران منطقه‌ای را برانگیخته و به نظر می‌رسد انتقام و واکنش نسبت به این مسئله محرک این اقدام بوده است.

جلالی زنده نگه‌داشتن شعله التهاب و تنش را دیگر هدف دشمنان عنوان و اظهار کرد: غرب و صهیونیست‌ها به هر نحوی تلاش کرده‌اند هر آتشی از سال ۱۴۰۱ را که می‌توانند حفظ کنند که تغییر رسمی و علنی اسپانسری شبکه اینترنشنال از عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی تنها یکی از نمونه‌های آن است.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه عملیات تروریستی اخیر نشان می‌دهد آمریکا در حال سرمایه‌گذاری بر روی داعش به‌عنوان یک گروه فعال ضدجبهه مقاومت است، تصریح کرد: آمریکا با تشدید تحرکات برخی گروهک‌ها درصدد روحیه‌بخشی به ضدانقلاب در آستانه سالگرد اغتشاشات اخیر است تا با تنفس مصنوعی به این موجودات مفلوک بتواند برای ماه‌های آینده دست و پایی کند؛ ولی بدون تردید این بار دست خالی‌تر از همیشه، روسیاه و ناکام خواهد بود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اعلام توافق ایران و آمریکا و دسترسی ایران به دارایی‌های بلوکه شده و آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: دیپلماسی در دنیای امروز، اختصاص به گفت‌وگو ندارد، بلکه مذاکره بدون پشتوانه قدرت سیاسی و اجتماعی، نظامی، کاری بی‌فایده است.

جلالی با بیان اینکه قاعده غلبه اراده ما بر اراده دشمن، این است که دشمن به این نتیجه برسد که هزینه کوتاه‌آمدن مقابل ما، کمتر از مقابله با ماست و این نیاز به وجود اقتدار در حوزه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: پیروزی‌های ما در فضای سیاسی و ایستادگی مردم ایران مقابل طراحی‌های پیچیده در اغتشاشات، دشمن را خاضع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حوزه‌های اقتداری کشور، قدرت اطلاعاتی و امنیتی ایران است، افزود: دستگیری این افراد دو تابعیتی توسط دستگاه امنیتی، مانور عظمت امنیتی ایران بود و همین، دشمن را مجبور به آزادکردن اموال بلوکه‌شده ایران می‌کند و به اذعان مقامات آمریکایی و صهیونیست‌ها، این اتفاق یک بُرد بزرگ برای ایران تلقی می‌شود، شرایط بدِ بایدن به‌خاطر بی دستاوردی مطلق در دوساله گذشته وی را وادار به پذیرش این توافق و مبادله کرده است و در این میان نیز برخی تلاش‌های رسانه‌های آمریکایی و غربی در انحراف افکار عمومی و نیز بعضی تقلاهای گروهی از رسانه داخلی که با نگاه حزبی و جناحی درصدد تقلیل وزن این موفقیت هستند را نباید جدی گرفت.

امام‌جمعه چهاربرج به مقوله امید در حماسه حسینی اشاره کرد و گفت: امید؛ غایتی از غایات حماسه حسینی (ع) است و حضرت سیدالشهدا (ع) صبح عاشورا را با امید شروع کرد.

جلالی اظهار کرد: همیشه جریان باطل و جنود شیطان، یکی از حربه‌های اصلی‌اش در تضعیف جریان حق و جنود آن، یأس‌آفرینی و ناامیدسازی است و به همین جهت می‌بینیم عرصه کربلا و نهضت عاشورا که عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل است، تجلی‌گاه امید صادق و رجاء واثق است.

وی گفت: در این روزگار، جنود یزید رمز موفقیت خود را در ایجاد ناامیدی می‌بینند و به‌مثابه نفاثات فی العقدِ با دمیدن در «شبهات» و «شایعات»، به سیاه‌نمایی و ایجاد یأس و دلسردی می‌کنند.

امام‌جمعه چهاربرج هم چنین به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران نیز اشاره کرد و افزود: عملکردها و اقدامات سپاه در ابعاد مختلف، دشمن را نگران و ناچار کرده است و لذا با دروغ و شایعه و هیاهوی پوچ می‌خواهد به تخریب سپاه بپردازد که مقام معظم رهبری نیز در بیانات خویش به‌خوبی آن را تبیین کردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.