هدف‌گذاری برای فعال کردن ۹۳ واحد صنعتی راکد آذربایجان‌غربی طی امسال
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۰
شناسه : 306875
5
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال در گام اول با رصد و امکان‌سنجی صورت گرفته، بازگشت 93 واحد صنعتی، تولیدی به چرخه تولید را هدف گذاری کرده ایم.
پ
پ

عبدالحمید سرتیپی در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی در میاندوآب، اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد یا نیمه تعطیل، طرح یکشنبه‌های حمایت از تولید با حضور استاندار محترم اجرا می‌شود که سال گذشته منجر به بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی به چرخه تولید شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: از این تعداد ۶۷ واحد صنعتی راکد، ۲۰ واحد معدنی و ۴۱ مورد نیز از طریق مزایده واحدهای معدنی و واگذاری به بهره بردار جدید بوده است.

وی گفت: بازگشت ۱۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی به چرخه تولید منجر به ۱۵ هزار اشتغال شده است که حدود چهار و ۸۰۰ نفر از آن اشتغال زایی به صورت مستقیم در بخش صنعت و معدن بوده است.

سرتیپی تصریح کرد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸ حدود ۲۶۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به برنامه های این اداره در سال جدید اشاره و اظهار کرد: امسال در سه بخش هدف‌گذاری کرده ایم که در گام اول با رصد و امکان سنجی صورت گرفته، بازگشت ۹۳ واحد صنعتی، تولیدی به چرخه تولید را هدف گذاری کرده ایم.

وی افزود: ارتقا و بهبود وضعیت و آستانه اقتصادی واحدهای نیمه فعال یا واحدهایی که زیرظرفیت فعال هستند نیز جزو سیاست های کاری ما در سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

سرتیپی گفت: در گام سوم نیز مشخص کرده ایم  تا واحدهای صنعتی که در مرحله احداث هستند و بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند را تا پایان سال با مصوبات ستاد تسهیل به مراحه تولید برسانیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.