نیروی انتظامی حافظ جان، مال و آبروی مردم است
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
شناسه : 312132
3
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: نیروی انتظامی در سه محور حیاتی جان و مال و آبرو از جامعه محافظت می‌کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در مراسم صبحگاه مشترک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در چهاربرج در سخنانی با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: امنیت یکی از مقوله‌های مهم در زندگی اجتماعی است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه امروز مدعیان حقوق بشر در دنیا به دنبال جامعه‌ای هستند که در آن مردم امنیت نداشته باشند، افزود: ناامنی یعنی اینکه مغازه‌های فروش اسلحه فروشی؛ مانند آنچه در آمریکا است، از مغازه‌های سوپرمارکت زیاد باشد و برعکس امنیت هم یعنی جامعه‌ای که در آن حتی یک مغازه فروش اسلحه نباشد.

وی گفت: مدعیان دروغین حقوق بشر، جامعه‌ای را برای بشر می‌خواهند که در آن پلیس بی‌محابا آدم بکشد؛ مانند آنچه در آمریکا رخ می‌دهد و مردم قبل از اسلام هم چنین وضعی داشتند.

جلالی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در چنین جامعه‌ای ندای برادری سر داد و همه را دعوت به وحدت و همدلی و برادری کرد، گفت: حقوق بشر آمریکایی می‌گوید به هیچ‌کس اعتماد نکن؛ ولی حقوق بشر اسلامی می‌گوید که مؤمنان با یکدیگر برادر هستند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه امنیت و آرامش یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: در این راستا نیز نیروی انتظامی در سه محور حیاتی جان و مال و آبرو از جامعه محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه حفظ جان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها بوده و در همه ادیان الهی، جان انسان‌ها محترم است وکسی حق ندارد متعرض جان کسی شود، اظهار کرد: باید با کسی که امنیت جامعه را با اظهار قلدری و ایجاد ترس و وحشت، برهم می‌زند با قاطعیت برخورد کرد.

جلالی به مؤلفه حفظ مال و نقش نیروی انتظامی در این مؤلفه اشاره کرد و افزود: در اسلام از تجارت‌هایی که امنیت شغلی و سرمایه‌ای ندارد، منع شده و نیروی انتظامی نیز در تأمین امنیت اقتصادی و تجاری نقش مهمی دارد.

امام‌جمعه چهاربرج به حفظ حرمت و آبروی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه مسلمان، آبروی هرکسی باید حفظ شده و در امان باشد.

وی با بیان اینکه در اسلام، برای کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند، کیفرهای سختی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باتوجه‌به روایات و آیات قرآنی، وظیفه نظام و حکومت، حفظ امنیت شهرها، روستاها، جاده‌ها و برخورد با متخلّفان بوده و برای آنان که امنیت جامعه را بر هم می‌زنند، باید با قاطعیت برخورد کرد.

جلالی اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه ما در یک سطح مسئولیت نداریم و باید بر اساس حیطه مأموریت خود رفتار کنیم و پا را فراتر از آن نگذاریم که این نیز جرم است.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به آیات قرآنی به نحوه مقابله با کسانی که ناامنی روانی ایجاد می‌کنند اشاره کرد و افزود: باید با این‌گونه افراد که با شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی، ناامنی روانی ایجاد کرده و مصداق”مرجفون” هستند نیز بر اساس دستورات قرآن و قانون عمل کرده و برخورد داشت.

وی با بیان اینکه مصادیق “مرجفون” امروزه نیز وجود دارند، گفت: این افراد نیز امنیت عمومی را با نوشتن یک مقاله، توزیع یک عکس، زدن یک مثال، یک مصاحبه، یک سخنرانی، یک مقاله، یک کاریکاتور، یک ضرب‌المثل برهم زده و در جامعه فتنه به راه می‌اندازند و در اول انقلاب نیز وجود داشته و امروز نیز وجود دارند که باید با آنها نیز بر اساس قانون رفتار کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.