نیاز آذربایجان غربی به 5هزار کلاس درس/ 488 مدرسه خشتی و کانکسی در استان داریم
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
شناسه : 273882
8

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی از نیاز استان به پنج هزار کلاس درس برای رسیدن به حد نرمال خبر داد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، علی آخوندیان امروز در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان میاندوآب در سخنانی  اظهار کرد: تاکنون در سطح استان توسط خیرین یک هزار و 176 باب مدرسه با پنج هزار و 910 کلاس درس توسط خیرین تعهد شده که از این تعداد، 606 باب مدرسه با دو هزار و 669 کلاس درس توسط خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، افزود: در این جشنواره خیرین احداث 89 مدرسه در قالب 406 کلاس درس را متعهد شدند که تا امروز 48 باب مدرسه با 271 کلاس درس احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی گفت:  50 درصد مدارس تحویلی در سال تحصیلی 96_97 از طریق خیرین مدرسه ساز بوده و در سطح کشور مقام چهارم را بدست آورده ایم.

 

آخوندیان با بیان اینکه 118 باب مدرسه خشتی و 370 دستگاه کانکس داریم که دانش آموزان در آنها تحصیل می کنند، تصریح کرد: هم چنین بر اساس آمار در سطح استان سه هزار و 249 باب مدرسه به صورت دو شیفتی هستند.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال گذشته 200 میلیارد تومان از توسط دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شده بود که کمک های خیرین حدود 900 میلیارد تومان در مدرسه سازی و 300 میلیارد تومان در زمینه اهدای زمین و….بوده که این میزان شش برابر اعتبارات دولتی است.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان نیاز به پنج هزار کلاس درس داریم تا به حد نرمال برسیم، افزود: سرانه دانش آموزی استان 3/38 مترمربع بود که هم اکنون به چهار رسیده ولی با این وجود از میانگین کشوری که 5/18 است، کمتر می باشد.

انتهای پیام/

 

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.