نهضت ملی مسکن از ثبت نام تا تامین اراضی! / ارائه تسهیلات ساخت به افراد خود مالک
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
شناسه : 298194
4
مدیر کل راه و شهرسازیآذربایجان‌غربی؛ نهضت ملی مسکن از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود و این طرح همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز شده و مدیرکل راه و شهرسازی این استان روند اجرایی این طرح را تشریح می‌کند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، سیدمحسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در رابطه با روند اجرایی نهضت ملی مسکن در این استان در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن حدود ۱۸۰ هزار واحد تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریعترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو افزود: براساس قانون جهش تولید مسکن، سیاست بزرگ دولت و وزارت راه و شهرسازی تولید مستمر و انبوه مسکن است و دستگاه‌های اجرایی تا ۲ ماه فرصت دارند تا روند انتقال اراضی را انجام دهند.

وی بیان کرد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آن‌هاست.

میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی چه میزان است؟

مدیرکل راه و شهرسازی به تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

حمزه‌لو  افزود: در حال حاضر تامین زمین برای تولید ۲۳۵ هزار واحد مسکونی اقدام شده است.

وی تاکید کرد: تولید مسکن برای مردم از اولویت‌های این نهاد است و تا چهار سال آینده در این استان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید..
نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هفت شورای تخصصی تعیین شدند

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی این ابلاغ عملیاتی دولت مردمی را گامی موثر در راستای محرومیت زدایی برشمرد و گفت: تاکنون با حمایت‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی زمین مورد نیاز ۲۳۵ هزار واحد مسکونی در ۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی تامین شده است.

حمزه‌لو اظهار داشت: در شهرستان سلماس نیز بخشی از اراضی مورد نیاز ساخت مسکن تامین شده است و مشکلی از این بابت در شهرستان سلماس وجود ندارد.

ارائه تسهیلات ساخت به مالکان اراضی مسکونی در آذربایجان‌غربی 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تسهیلات خودمالکی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی، “افراد خودمالک” نیز می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن استفاده کنند.

حمزه‌لو افزود: در این طرح متقاضیان با مراجعه به بانک مورد نظر، باید مدارک مورد نیاز یعنی اسناد مالکیت و پروانه ساختمان را در سایت بارگذاری کنند و با ارائه رسید و تشکیل پرونده، بلافاصله نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که در قالب نهضت ملی مسکن به مالکان واگذار می‌شود نیاز به خرید اوراق یا سپرده گذاری ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: وام خودمالکی در چهار مرحله و با توجه به پیشرفت طرح توسط بانک عامل به حساب مورد نظر متقاضی واریز می‌شود.

حمزه‌لو افزود: در این طرح واحدهای مسکونی ساخته شده باید به نام نفرات متعدد باشد و فقط یک واحد می‌تواند به نام صاحب اصلی باشد.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.