نماز جمعه نشانه عظمت اسلام و مسلمین است
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۴
شناسه : 301623
3
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی:

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: تنها گردهمایی که باعث می شود عظمت مسلمین هر هفته به دشمن نشان داده می شود، نماز جمعه است و نشان می دهد مردم تماشاگر نیستند.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین امیر عبدل  در همایش فضیلت نمازجمعه در میاندوآب که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: نماز جمعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و آیات و روایات بسیاری در این باره وجود دارد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه و بهانه ای برای ارتباط مستقیم مردم و مسئولان است، افزود: نماز جمعه حلقه وصل دولت با مردم بوده و فرصتی برای ارتباط مردم و مسئولین فراهم می کند.

وی اظهار کرد: مسئولین نیز نماز جمعه را فرصتی برای ارتباط با مردم با برگزاری میزخدمت قرار می دهند و از سوی دیگر دوشادوش مردم در نماز جمعه شرکت می کنند و به سوالات مردم پاسخ می دهند.

عبدل در ادامه با بیان اینکه سبک زندگی امروزی ما بگونه ای است که اجازه تفکر را از ما گرفته و فرصتی برای بررسی شبهاتی که در طول هفته با آن مواجه هستیم، پیدا نمی کنیم، تصریح کرد: نماز جمعه در آخرهفته انسان را از خلاهای سیاسی و عاطفی نیز نجات می دهد و امام جمعه نیز در نماز جمعه این خلا را پر کرده و عمارگونه به این شبهات پاسخ می دهد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نماز جمعه نشانه عظمت اسلام و مسلمین است، اظهار کرد: تنها گردهمایی که باعث می شود عظمت مسلمین هر هفته به دشمن نشان داده می شود، نماز جمعه است و نشان می دهد مردم تماشاگر نیستند.

وی با بیان اینکه در روایات است که نماز جمعه کفاره تمام گناهان در طول هفته است، افزود: باید شکرگذار این نعمت باشیم.

نماز جمعه متعلق به مردم است

امام جمعه میاندوآب نیز در این مراسم با بیان اینکه نماز جمعه بزرگترین تجمع هفتگی در حکومت اسلامی است،گفت: نماز جمعه تریبون حکومت اسلامی و نماز جمعه متعلق به مردم بوده و محلی برای بیان حرف مردم و رساندن مشکلات جامعه به مسئولان است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: نماز جمعه متعلق به شخص خاصی نیست و باید این جایگاه که تجلی امامت و ولایت است، تقویت شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.