نقش پررنگ دشمنان در اغتشاشات اخیر/پیامبر اکرم(ص)، مظهر خلق عظیم هستند
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
شناسه : 303201
4
امام جمعه چهاربرج: امام جمعه چهاربرج گفت: یکى از مهم‌ترین از این مواهب جاذبه اخلاقى پیامبر(ص) اخلاق ایشان بود و آن چنان صفات عالى انسانى و مکارم اخلاق در او جمع بود، که دشمنان سرسخت را تحت تأثیر قرار مى داد، به تسلیم وادار مى کرد، و دوستان را سخت مجذوب مى ساخت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم(ص)، اظهار کرد: به استناد آیات قرآن کریم، خداوند متعال چهار موهبت و لطف عظیم به پیامبر(ص) عنایت فرموده که این مواهب چهارگانه عظیم به‌دلیل این حقیقت است که حضرت بزرگ عالم است و خدای متعال همه اسباب بزرگی را برای ایشان آماده فرموده است.

امام جمعه چهاربرج افزود: قرآن عظیم که قرآن، برترین، اولین و مهم‌ترین و پربارترین نعمت الهی نعمت خداوند است، خلق عظیم، فضل عظیم(عصمت) و مُلک عظیم مواهب عظیم چهارگانه نبوی(ص) هستند.

وی گفت: یکى از مهم‌ترین از این مواهب جاذبه اخلاقى پیامبر(ص) اخلاق ایشان بود و آن چنان صفات عالى انسانى و مکارم اخلاق در او جمع بود، که دشمنان سرسخت را تحت تأثیر قرار مى داد، به تسلیم وادار مى کرد، و دوستان را سخت مجذوب مى ساخت.

جلالی در ادامه به اغتشاشات اخیر اشاره و تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب برخی می‌کوشند با مغالطه و فرافکنی نقش دشمن را در این اغتشاشات کمرنگ جلوه داده و همواره تلاش دارند نقش دولت‌ها و عوامل خارجی در بروز و همچنین مشارکت مستقیم آنها در سازماندهی اعتراضات اجتماعی در ایران و تغییر جهت حرکت آنها به سمت منافع و مطلوب‌های مدنظر را منکر شوند در حالی که با استناد به برخی منابع انگلیسی عوامل خارجی و به‌ویژه آمریکا برای بروز ناآرامی‌ها و اغتشاشات خیابانی در ایران و تداوم آنها برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی گفت: طراحی اغتشاشات اخیر چهار ماه قبل در واشنگتن توسط اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» یا FDD، که نقش مهمی در شکل‌دهی سیاست خارجی واشنگتن در قبال ایران دارد، حمایت دسته‌جمعی و منسجم و سریع از اغتشاشات، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای و استارلینک، گشودن پرونده حقوق‌بشر، خروج از توافق هسته‌ای، ساماندهی ارتش فجازی آمریکا علیه ایران و ایجاد رسانه‌های جعلی از جمله نقش  های عوامل خارجی و به‌ویژه آمریکا در اغتشاشات در ایران هستند.

امام جمعه چهاربرج به نقش اروپایی‌ها در اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و افزود: کشورهای اروپایی اخیرا و در روزهایی که اغتشاشات پایان یافته، شهروندانشان را به خروج از ایران توصیه کرده اند و این در حالی است که این دولت‌ها اتباع خود را در روزهایی که اغتشاشات از نظر شدت و گستره در روند صعودی قرار داشت در ایران حفظ کردند واین موضوع غیر طبیعی و تا حدودی مشکوک جلوه می‌دهد وچنین واکنشی به‌صورت ماهوی نشانه‌هایی از یک روند مداخله‌جویانه را یدک می‌کشد.

جلالی تصریح کرد: حضور فیزیکی برخی از عوامل بیگانه در صحنه آشوب‌ها، با وجود برخوردهایی که در موارد مشابه و در سال‌های قبل با این عناصر شده بود، تاییدی بر این گزاره است که چنین پروژه‌هایی به‌صورت جدی و با پذیرفتن خطر دستگیری نیز از سوی بیگانگان پیگیری می‌شود.

وی افزود: اختلال در صدور ویزا برای ایرانیان توسط سفارتخانه‌های اروپایی در ایران که بعضاً محل حمایت برخی از آشوبگران هستند، تعلل و تاخیر عمدی و شبه‌عمدی در حفاظت از سفارتخانه‌های ایران در اروپا نیز جزیی از همراهی شیطنت‌آمیز اروپایی‌ها برعلیه منافع ایران است.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: می توان گفت که هدف از این تحرکات اروپایی‌ها در نقش پلیس بد، تاثیرگذاری بر محاسبات و رفتار ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها و همزمان گشودن پرونده حقوق بشری بر علیه ایران است، هدف‌گذاری‌ای که  نتیجه‌ای برای جبهه استکبار در بر نخواهد داشت.

جلالی به بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در مورد اغتشاشات اخیر و سن پایین اغتشاشگران نیز اشاره کرد و گفت:بازی‌های رایانه‌ای یک ابزار تأثیرگذار غرب در راستای تحقق اهداف ناتوی فرهنگی بوده و بازی‌های رایانه‌ای در واقع شوالیه‌های مجازی، قدرتمند و جذاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب با مأموریت تخریب، تحریف و تغییر تاریخی ارزش‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است خانواده ها در امر تربیت فرزندان بسیار توجه داشته باشند، اظهار کرد:نسل صالح و سالم، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزندۀ جامعه ایمانی است که بطور مشخص با دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارامد، محقق می‌گردد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» بطور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، گفت: هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهند داشت و پیوند واقعی اولیاء و مربیان، برای ایجاد هماهنگی و هم‌سویی نظری و رفتاری میان مربیان و خانواده‌ها و یکسان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.