نظارت بر بازار عید نوروز تشدید شود
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
شناسه : 317529
2
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال و ایام تعطیل عید نوروز و در ماه مبارک رمضان در سطح استان تشدید شود.
نویسنده : استاندار آذربایجان غربی:
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار که به صورت ویدئو کنفرانس در سطح کشور برگزار شد، با تأکید بر معرفی سامانه‌های نظارتی از جمله ۱۲۴ و رسانه‌ها و صدا و سیمای، افزود: پاسخگویی به شکایات مردم در این سامانه‌ها، با جدیت پیگیری شود و صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی و مهاباد اقدامات دستگاه‌های نظارتی بر بازار و برخوردهای قانونی با متخلفان منعکس کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور مستمر گشت‌های سیار جهت نظارت بر بازار در سطح استان، خاطرنشان کرد: نظارت کامل بر بازار تداوم‌یافته و مجازات متخلفین جهت تقویت جنبه بازدارندگی، به جامعه منعکس شود.

استاندار آذربایجان غربی به تأمین نیازهای اساسی مردم استان نیز اشاره کرده و افزود: نیازهای اساسی مردم آذربایجان غربی در سطح ملی پیگیری شده و کالاهای موردنیاز مردم تأمین خواهد شد.

معتمدیان همچنین با تأکید بر استفاده از ظرفیت مرزها و پایانه‌های مرزی جهت تأمین کالاهای موردنیاز، اضافه کرد: در صورت نیاز به واردات کالا، تجار و بازرگانان بخش خصوصی با نظارت کامل، در زمینه واردات کالاهای اساسی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در ادامه مدیریت چرخه کامل واردات و توزیع کالاهای اساسی را ضروری دانسته و افزود: در راستای اثرگذاری در بازار و تولید و تأمین کالاهای اساسی چون گوشت مرغ، ارتباط مستمر با بخش خصوصی برقرار شود.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه زیرساخت حمل‌ونقل ریلی در استان فراهم شده، افزود: با تغییر مسیرهای ورودی کالا به آذربایجان غربی و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی، هزینه حمل‌ونقل و در نهایت کالا در استان کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه با تأکید بر استمرار برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان، اظهار داشت: منافع عمومی مردم در عرضه کالا در نظر گرفته شود و کالاهایی چون سیب که تولید خود استان است، با قیمت مناسب به مردم در ایام عید نوروز عرضه شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در تأمین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: نظارت بر بازار و توزیع کالا در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان، با جدیت تداوم یابد.

استاندار آذربایجان غربی به حمایت‌های دولت در حوزه‌های درمانی نیز اشاره کرده و یادآور شد: توسعه و تقویت بیمه سلامت و نهادهای حمایتی در راستای کاهش مشکلات و هزینه‌های درمانی و خدمات‌رسانی به مردم در دستور کار است.

معتمدیان همچنین با تأکید بر برنامه‌ریزی نهادهای حمایتی برای ازدواج و تشکیل خانواده جوانان و تأمین جهیزیه افزود: اقشار نیازمند بدون هیچ دغدغه‌ای باید از امکانات و خدمات نهادهای حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و حتی خیرین برای تشکیل خانواده و تهیه نیازهایی چون جهیزیه بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.