نصف جایگاه‌های سوخت CNG آذربایجان‌غربی تعطیل شد
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
شناسه : 304776
5
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه از تعطیلی ۵۰ درصد جایگاه‌های CNG استان به دلیل اولویت تأمین گاز خانگی و وجود سوخت جایگزین بنزین خبر داد.
پ
پ

به گزارش گروه اقتصادی زرین خبر، احمد مجرد در گفت‌وگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری اروم‌نیوز؛ با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ جایگاه سوخت CNG در سطح شهر ارومیه وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۲۰ جایگاه در حال فعالیت است.

وی از تعطیلی ۵۰ درصد جایگاه‌های CNG استان به دلیل اولویت تأمین گاز خانگی و وجود سوخت جایگزین بنزین خبر داد و گفت: باتوجه‌به این که سوخت جایگزین بنزین به‌اندازه کافی در استان وجود دارد از مردم استان می‌خواهیم که این مورد را تحمل کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه، روزانه به طور متوسط در استان یک میلیون و ۲۰۰ لیتر سوخت CNG مصرف می‌شد، بیان کرد: با تعطیلی ۵۰ درصد از جایگاه‌های سوخت در استان، روزانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمکعب در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

مجرد با بیان که این شرکت برای توزیع سوخت جایگزین آمادگی کامل در زمستان را دارد، تصریح کرد: از ابتدای امسال حدود ۲۱۰ میلیون لیتر نفت سفید در بین ۸۲ هزار خانوار مصرف‌کننده توزیع شده است.

وی با بیان اینکه طرح سهمیه‌بندی و ثبت‌نام الکترونیکی کپسول گاز مایع یکی از اثربخش‌ترین طرح‌ها در رابطه با بحث صرفه‌جویی و شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی است، گفت: بیش از ۳۲۰ تن گاز مایع در تأسیسات شرکت‌های اصلی منطقه ارومیه ذخیره شده است و هیچ نگرانی در تأمین کپسول گاز مایع در استان وجود ندارد.

مجرد با بیان اینکه حوزه فعالیت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فقط به تأمین نفت سفید محدود نمی‌شود، گفت: تأمین سوخت کارخانه‌ها و مواردی مشابه در حوزه صنعت و کشاورزی، تأمین و توزیع کپسول‌های گاز مایع، مراکز سوخت‌گیری هواپیمایی، نیروگاه‌ها، تأمین سوخت جایگاه‌های عرضه بنزین و نفت گاز و جایگاه‌های عرضه CNG از عمده فعالیت‌های این شرکت است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.