نباید از حوزه نرم و فرهنگی غفلت کرد/ عاشورا درس ایثار و  واقعه ای جریان ساز است
۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
شناسه : 289868
5

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دو حوزه نرم و سخت از یکدیگر جدایی پذیر نیستندو غفلت از حوزه نرم به حوزه سخت منجر می شود.

پ
پ

به گزارش زرین‌خبر، سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری در مراسم سومین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با تسلیت ایام محرم و با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار کرد:حادثه عظیم و ماندگار و جریان ساز عاشورا، موتور محرکه اسلام و تثبیت کنندگی اسلام در دنیا است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: عاشورا سراپا درس ایثار و فداکاری  بوده و رمز ماندگاری اقیانوس بی پایان عاشورا برای تمام آزادگان عالم جریان ساز است و حضرت زینب(س) نیز پیام رسان عاشورا بودند.

وی با اشاره به حوزه نرم و سخت و با بیان اینکه تفکیک و تمیز قائل شدن بین حوزه فرهنگی و نرم با حوزه سخت اشتباه است، افزود: فلسفه عدم تفکیک این دو حوزه نیز به صدر اسلام برمی گردد که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) از حوزه نرم شروع شده است و در ادامه و در بخش بعدی بعد از هجرت از مکه به مدینه شاهد حوزه سخت هستیم.

سردار شهسواری با بیان اینکه  در هر دو حوزه نرم و سخت فرمانده و رهبر یکی است، تصریح کرد: غدیر یک حوزه نرم و فرهنگی بود که پروردگار متعال برای اتمام و اکمال دین به پیامبر دستور اعلان پیام را می دهد و اگر غدیر فراموش نمی شد، واقعه عاشورا به وقوع نمی پیوست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه غفلت از حوزه نرم به حوزه سخت منجر می شود، اظهار کرد: این دو حوزه نرم و سخت از یکدیگر جدایی پذیر نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مالک اشتر نمونه ولایت مداری و تبعیت از ولی بود که وقتی فرمان امیرالمومنین(ع) را شنید، شمشیر خود را غلاف کرد و از نیمه راه برگشت و همین امر سبب ماندگاری شد، افزود: جشنواره مالک اشتر باید انقلاب مدیریتی و رفتار مدیریتی در حوزه فرماندهی را عملی کند.

سردار شهسواری تصریح کرد: اشراف فرماندهی مثل نورافکن قوی و تابش بر تمام زوایای حوزه ماموریتی و مدیریتی بوده و محسنات را تقویت و معایب را برطرف کند.

وی با بیان اینکه سپاه خادم ملت است و خود را نوکر مردم می داند، افزود: سپاه سرباز ولایت است و کسانی که ایران، انقلاب و اسلام را دوست دارند، بسیجی هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت پایگاههای مقاومت بسیج و تقویت آنها، گفت: پایگاههای مقاومت میخ های استقامت و پایداری نظام هستند، که باید تقویت شوند.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه امنیت در بالاترین سطح خود در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: دفاع مقدس در آذربایجان غربی،۴۲ ساله است و دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهیدان باکری ها افتخار این شهر، استان و آذربایجان و ایران هستند، افزود:در ۴۰ سالگی دوران دفاع مقدس هستیم ولی باید این تاریخ درخشان را به فرزندان خود انتقال دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این مراسم گفت:جشنواره مالک اشتر با هدف شناسایی و معرفی رده های برتر  براساس شاخص‌های اشراف فرماندهی سپاه هر سال در بین رده‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود و ناحیه میاندوآب در ارزیابی انجام گرفته در قسمت های مختلف در رده های اول و دوم قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ با بیان اینکه اشراف فرماند‌‌‌‌هی که از تد‌‌‌‌ابیر برجسته و حکیمانه فرماند‌‌‌‌ه معظم کل قوا برای کل نیروهای مسلح اجرا مي شود، افزود: توسعه فرهنگ شایسته سالاری، فراهم کردن زمینه رشد، معرفی رده‌های برتر و فرماندهان و مدیران موفق‌تر بسیج، توسعه شایستگی‌های سازمانی همراه با ارتقاء فرهنگ بسیجی و ارتقاء سطح خود آگاهی و خود ارزیابی در سنجش عملکرد سازمان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

در پایان این مراسم از نفرات و رده های برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.