میانگین سالانه راه‌سازی در آذربایجان‌غربی ۱۵۰ کیلومتر است
۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
شناسه : 314575
4
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: میانگین سالانه راه‌سازی در گذشته در این استان حدود ۹ کیلومتر بوده که این رقم درحال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.
پ
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

وی افزود: میانگین راه‌سازی در گذشته در آذربایجان‌غربی حدود ۹ کیلومتر در سال بود که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده است.

حمزه‌لو تصریح کرد: با توجه به موقعیت و جایگاه استراتژیک آذربایجان‌غربی توسعه محورهای مواصلاتی و راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف سهولت تردد و افزایش ایمنی در اولویت بوده و این امر با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در بخش کریدور بزرگراهی از دیگر طرح‌های مهم بوده که طول کریدور در استان ۵۴۸ کیلومتر است.

حمزه‌لو اضافه کرد: تاکنون بیش از ۴۷۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

وی با اشاره به روند اجرای طرح‌های مسکن در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲.۵ برابر ظرفیت اعلامی بوده و در بخش مسکن روستایی نیز اراضی مورد نیاز تامین و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اراضی خالی داخل شهر و سپس بهره‌مندی از ظرفیت الحاق اراضی در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: توسعه زیر ساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم است که با جدیت دنبال می‌شود.

حمزه‌لو اظهار کرد: در بخش شهرک‌سازی ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در شهرهای آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد.

وی با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش جوانی جمعیت، افزود: تاکنون برای حدود ۶۰۰ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت واگذاری زمین صورت گرفته و روند تکمیل درخواست‌های متقاضیان در دست اجراست و در سال آینده روند اعطای زمین انجام می‌گیرد.

منبع: فارس

پایان پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.