میاندوآب پرستاره؛ بی‌فروغ از ثبات مدیریت شهری
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۸
شناسه : 304821
6
این صندلی بی ثبات بلدیه میاندوآب؛ صندلی شهرداری میاندوآب یکی از لرزان ترین و بی ثبات ترین صندلی های مدیریتی به شمار می رود کما اینکه اگر اینگونه نبود، اکنون شاهد این وضعیت در میاندوآب نبودیم و با ثبات مدیریت در هر دوره ای می توانستیم وضعیت بهتری در شهر را شاهد باشیم.
پ
پ

به گزارش گروه سیاسی زرین خبر، موضوعات و اخبار مرتبط با شهرداری و شورای شهر در میاندوآب همیشه چالشی و حاشیه ساز بوده است.

در این بین موضوع انتخاب شهردار نیز از حساسیت خاصی برخوردار بوده به گونه ای که سبب شده حتی میاندوآب بیش از یک سال را بدون شهردار بماند و شهرداری این شهر با سرپرست اداره شود.

با آغاز فعالیت دور ششم شورای شهر میاندوآب، مردم این انتظار را داشتند که شهرداری از ثبات برخوردار شده و شاهد مواردی که در دوره های قبل بودند و شهرداری بارها به دست سرپرست اداره می شد، نباشند.

اما روزها که گذشت، با طرح موضوع سوال از شهردار توسط چهار عضو شورای دور ششم در حالی که کمتر از یک سال از آغاز فعالیت “بابک قدیمی” به عنوان شهردار می گذشت؛ باز هم داستان شهردار و شورای شهر در میاندوآب شروع شد و این شورا نیز نشان داد که خرق عادت نکرده و مانند دوره های قبل باز هم صندلی شهردار لرزان خواهد بود.

استیضاح نمی کنیم به نهادهای نظارتی و قانونی می سپاریم

در این راستا نیز پس از کش و قوس فراوان، در جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب که با حضور همه اعضای شورای شهر برگزار شد، پاسخ های کتبی بابک قدیمی شهردار میاندوآب به سوالات ۳۰ گانه چهار عضو هیئت رئیسه شورای شهر از شهردار بررسی شد.

سرانجام پس از بحث و تبادل نظر، چهار عضو شورای شهر اعلام کردند از پاسخ های شهردار به سوالات قانع نشدیم ولی علی رغم عدم اقناع بنا بر استیضاح شهردار نداشته و از وی حمایت می کنیم.

در ادامه نیز چهار عضو به پیگیری موارد سوال شده از طریق مراجع نظارتی و قانونی رای مثبت دادند.

بدین ترتیب سرنوشت سوالات ۳۰ گانه چهار عضو شورای شهر به مرحله استیضاح نرسید و به پیگیری از طریق مراجع نظارتی و قانونی ختم شد.

انتقاد باید منصفانه و بر اساس واقعیات باشد

اما این تمام ماجرا نبود بلکه برخی اعضای شورای شهر به نحوه و برخی سوالات مطرح شده در طرح سوال از شهردار انتقاد کرده و آن را مثبت ارزیابی نکردند.

در این زمینه فیروز تقوی عضو شورای شهر میاندوآب در جمع اعضای این شورا، گفت: نباید با طرح برخی سوالات به جایگاه شورای شهر خدشه وارد کنیم.

وی با بیان اینکه انتقاد باید منصفانه و بر اساس واقعیات باشد، افزود: برخی موضوعات و کاستی ها را ما نیز قبول داریم ولی باید پرسید که دنبال کدام برنامه پیشنهادی بوده ایم که اکنون در طرح سوال به دنبال آن هستیم؟

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: باید دست به دست هم داده و به جای طرح برخی سوالات و مسائل به دنبال خدمت به مردم و جلب رضایت آنها باشیم.

سوالات مطرح شده از شهردار؛ مطالبه مردم از ما است

اما رئیس شورای شهر میاندوآب در پاسخ به وی، گفت: ما خواسته های مردم را مطرح کرده ایم و در واقع سوالات مطالبه مردم از ما است.

بابک محمد زاده افزود: حق قانونی هر یک از اعضای شورای شهر است که از شهردار سوال کند و در این راستا نیز برخی خواسته ها و مطالبات مردم و شورای شهر از شهردار سوال کرده ایم.

استعفای اعتراضی شهردار میاندوآب

اما این تمام ماجرا نبود بلکه بعد از طرح سوال چهار عضو شورای شهر میاندوآب از شهردار این شهر، “بابک قدیمی” در گفت و گوی خبری با خبرنگاران از تصمیم خود به استعفا خبر داد و گفت: می‌خواهم با استعفای خود صدای اعتراض درباره شهرداری را به اطلاع مردم و مسئولان برسانم تا تلنگری برای مردم باشد که امورات خود را به ما مسؤلان، شهردار و شورا سپرده‌اند.

شهردار میاندوآب طرح سوال توسط اعضای شورای شهر را حق قانونی آنها دانست و اظهار کرد: شاید برخی از اعضا از پاسخ ها قانع نشدند ولی با توجه به شرایط در این بین قضیه استیضاح مطرح نیست و بنده می‌توانم تا آخر دوره ششم شورای شهر به کار خود ادامه دهم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی شوراها با حب و بغض به مسائل نگاه می کنند، افزود: باید به تمام نقاط شهر خدمت کرد و بنده نیز شهردار تمام مناطق شهر هستم نه یک یا چند منطقه و اعضای شورای شهر نیز شورای تمام نقاط شهر هستند.

قدیمی با اشاره به اینکه ضرب المثلی است که می گوید”خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو” ولی من برعکس این را می گویم که نباید همرنگ جماعت شد، تصریح کرد: نباید در برابر برخی کارهای نسنجیده سکوت کرد و قرار نیست در مقابل افرادی که کارهای غلط می کنند نایستیم و بگوییم باید همرنگ آنها شویم و سکوت کنیم تا آسوده باشیم.

صندلی متزلزل شهرداری میاندوآب

شهردار باید استعفای کتبی خود را تقدیم شورای شهر کند تا در این شورا بررسی شود و در صورت تصویب در شورای شهر، این شورا باید یکی از کارکنان رسمی شهرداری را به عنوان سرپرست انتخاب و کار خود را برای انتخاب شهردار جدید آغاز کند.

فارغ از عملکرد شهردار میاندوآب چه مثبت ارزیابی شود چه منفی و هر اتفاقی که بیفتد و شورای شهر با استعفای شهردار میاندوآب موافقت کند و یا نکند؛ این شورا شهر نیز نشان داد که راه شوراهای قبلی هنوز هم ادامه دارد و صندلی بلدیه میاندوآب یکی از لرزان ترین و بی ثبات ترین صندلی های مدیریتی به شمار می رود کما اینکه اگر در سال های اخیر اینگونه نبود، اکنون شاهد این وضعیت در میاندوآب نبودیم و با ثبات مدیریت در هر دوره ای می توانستیم وضعیت بهتری در شهر را شاهد باشیم.

در یک دهه گذشته، پنج شهردار و هفت سرپرست مدیریت شهرداری میاندوآب را بر عهده داشته اند به گونه ای که در یک دوره حتی چهار سرپرست برای شهرداری میاندوآب نیز انتخاب شده و متوسط عمر شهرداری حدود یک سال بوده است ولی آن چیزی که عیان و مشخص بوده، عدم ثبات مدیریت شهری در میاندوآب یک ضربه بر پیکره شهر و شهرداری بوده و شهرداری میاندوآب در بهترین زمان ممکن برای کارهای عمرانی توسط سرپرست اداره شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.