میاندوآب ظرفیت خوبی در گردشگری دارد/ از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه گردشگری حمایت می کنیم
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۱۴
شناسه : 282625
5

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هدف ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه گردشگری در استان است و از آن حمایت می کنیم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب اظهار کرد: در جریان بازدیدهای دوره ای که انجام می شود، برنامه ریزی های لازم حول محور تقویت گردشگری و جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری، صنایع دستی و فعالیت های دیگر انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: شهرستان میاندوآب پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در محور زرینه رود در زمینه گردشگری دارد.

وی گفت: می توان با ایجاد زمینه های مناسب و ترغیب مسئولان شهرستان برای ارائه مشوق ها و سیاست های تشویقی مانند اعطای زمین رایگان، معافیت در عوارض و پروانه ساختمانی به این موضوع کمک کرد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز از طریق اعطای کمک های فنی و اعتباری برای سرمایه گذاران از محل منابع صندوق توسعه ملی برای طرح هایی دارای توجیه فنی و اقتصادی آمادگی کمک دارد.

جباری تصریح کرد: اخیرا تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت نیرو در جهت فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در کنار منابع آبی مثل سدنوروزلو یا زرینه رود در سطح ملی انجام شده که در حال انجام مراحل این تفاهم نامه در سطح استان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: امیدواریم با همکاری سازمان آب بتوانیم زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما استفاده و حمایت از بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش دولتی عملا نمی تواند هتل یا مراکز اقامتی احداث کند و باید از بخش خصوصی با اعطای تسهیلات تشویقی حمایت کنیم و در این زمینه متقاضیانی نیز مراجعه کرده و در حال رایزنی برای اعطای مجوز سرمایه گذاری هستند.

جباری هم چنین توقف عملیات احداث ساختمان جدید موزه میاندوآب را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.