میاندوآب در سوگ سقای دشت کربلا
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۲
شناسه : 310141
5
در تاسوعای حسینی مردم مؤمن و ولایت‌مدار میاندوآب رخت سیاه بر تن کرده و به عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند و جلوه باشکوهی از عشق و ایمان را تداعی کردند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، امروز روز تاسوعاست، روزی که با نام سقای دشت کربلا، حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) گره‌خورده است و از همه‌جا نوای” ای شمع حرم‌خانه قربانون اولوم عباس/جانلار سنه پروانه قربانون اولوم عباس” به گوش می‌رسد.

امروز کوچک و بزرگ در تاسوعای حسینی سراسر غم اندوه بوده و نوای “یا ابوالفضل علم‌دار” بر لبانشان جاری است و از هر جای‌جای این شهر این نوا به گوش می‌رسد.

امروز از جای‌جای میاندوآب فریاد ” هانسی گروهین بل مولاسی وار، شیعه‌لرین حضرت‌عباسی وار” به گوش می‌رسد.

از صبح امروز هیئت‌های عزاداری در محلات مختلف میاندوآب برپا بوده و مراسم عزاداری تاسوعای حسینی با شور و حال خاصی در حال برگزاری است.

برنامه‌های ویژه هیئت‌های عزاداری برای تاسوعا و عاشورای حسینی

به گفته حجت‌الاسلام محمد فیضی نهند رئیس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب به خبرنگار زرین خبر، بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده اعم از هیئت‌های محله‌ای، قرآنی و دسته‌های عزاداری در میاندوآب وجود دارند که از میان هیئت‌های مذهبی ثبت شده، ۱۵۰ هیئت عزاداری شاخص و فعال در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

هم چنین پیش از شروع مراسمات عزاداری نیز همایش هیئت‌های مذهبی برگزار و تصمیمات لازم در مورد نحوه برگزاری مراسمات ماه محرم در میاندوآب اتخاذ و به هیئت‌های عزاداری ابلاغ شده است.

در این روز هیئت رزمندگان اسلام نیز در مصلی امام خمینی (ره) تجمع یافته و مراسم زیارت عاشورا و عزاداری را به پا می‌کند.

در تاسوعای حسینی، مردم مؤمن و ولایت‌مدار میاندوآب رخت سیاه بر تن کرده و به عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند و جلوه باشکوهی از عشق و ایمان را تداعی کردند.

امروز مردم میاندوآب همگام با مردم مؤمن و خداجوی ایران اسلامی در سراسر کشور به سوگ اباعبدالله الحسین و سقای دشت کربلا و یاران باوفایشان نشسته و شور و شعور حسینی را در جای‌جای کشور به نمایش گذاشته و جلوه باشکوهی از عشق و ایمان را تداعی کردند.

نذر خون و راه‌اندازی پویش در فضای مجازی

هم چنین مانند سال‌های گذشته نیز عده‌ای با حضور در پایگاه انتقال خون شهرستان میاندوآب، در پویش نذر خون شرکت کرده و بخشی از خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

در شبکه‌های اجتماعی نیز فعالان مجازی با استفاده از هشتگ‌های “ما ملت امام حسینیم” و “علم‌داران عاشورایی” حال و هوای فضای مجازی را عاشورایی کرده و در فضای مجازی ندای “لبیک یا حسین” را طنین‌انداز کردند.

در این روز که پیر و جوان، کودک و بزرگ در شهادت ساقی لب‌تشنگان در دسته‌های عزاداری بر سر و سینه می‌زدند، قربانی‌کردن و پخش نذورات از دیگر مراسمات است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.