روزهای بی شهرداری و داستان شهر بی شهردار/ سرنوشت شهرداری میاندوآب به کجا خواهد رسید؟
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۴۶
شناسه : 267843
4

با توجه به گفته ها نخستین تصمیم و نظر استاندار در مورد میاندوآب، مربوط به شهرداری می شود که تنها می توان گفت باید به انتظار نشست و دید که بالاخره سرنوشت شهرداری میاندوآب چه می شود.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، زادگاه شهید باکری بوده و این شهر را شهر آب های خروشان و شهر دوچرخه ایران نیز می نامند.

میاندوآب بیش از یک سال است( از آبان ماه سال 95) است که بعد از استعفای عبداللهی شهردار وقت (به گفته فرماندار)، شهرداری به خود ندیده و شهرداری میاندوآب توسط سرپرست اداره می شود.

استعفا و رفتن عبداللهی و بی شهردار شدن میاندوآب شروعی شد برای حرکت این شهر به سوی ثبت رکورد در روزهای بی شهردار شدن! و در این مدتی که اکنون بیش از یک سال از آن می گذرد، شهرداری میاندوآب، نجفیان، مولایی، احدزاده و اصغری پور را به عنوان سرپرست به خود دید و با آغاز دور پنجم شوراها در شهریور ماه نیز شورای شهر با ادامه سرپرستی اصغری پور موافقت کرد تا حداقل اسم دیگری در آغاز کار شورای پنجم شهر به لیست سرپرستان شهرداری میاندوآب اضافه نشود.

در نهایت بعد از حدود یک ماه از آغاز کار شورای جدید،طلسم انتخاب شهردار میاندوآب با انتخاب «رضا حضرتی»، شکسته شد و فارغ از موافقت ها و مخالفت ها با شهردار منتخب، این امید را در دل میاندوآبی ها زنده کرد که خوشبختانه شهرداری میاندوآب از بلاتکلیفی انتخاب شهردار در می آید.

اما روزها که گذشت، مشخص شد که ظاهرا نه تنها شهرداری میاندوآب با انتخاب شهردار جدید از بلاتکلیفی درنیامده است، بلکه این انتخاب، سرآغازی شده برای شروع داستانی جدید که نام آن هست “صدو حکم شهردار منتخب”.

نامه مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری آذربایجان غربی به شورای شهر

در جلسه دو هفته قبل، رئیس شورای شهر از ارسال نامه ای از سوی مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری آذربایجان غربی به شورای شهر میاندوآب خبر داد و گفت: مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری آذربایجان غربی، پیرو نامه ای که قبلا به مدرک شهردار منتخب اشکال وارد کرده بود، نوشته و عنوان کرده که بر انتخاب شهردار تاکید نشده است.

فخرالدین آذریان اظهار کرد: این در حالی است که ما بعد از آن نامه اول، پنج نامه به وی ارسال کرده و آنها هم مکاتبات لازم را با وزارت کشور انجام داده اند.

وی گفت: اگر این موضوع و مدارکی که ما می فرستادیم، مورد قبول نبود پس چرا مکاتبه می کردند و می گفتند تا فرد دیگری را انتخاب کنید و اگر مورد قبول بود، چرا این نامه زده شده است و بعد از چندین بار مکاتبه دوباره سر جای اول برگشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب اظهار کرد: اکنون ما می توانیم یا مجددا انتخاب و تاکید کنیم و یا روند دیگری طی کنیم که حل اختلاف جزو آن است و مستندات خود را ارائه کنیم.

سوال اعضای شورای شهر از رئیس شورا

در آخرین جلسه شورای شهر نیز هر یک از اعضا مواردی را مطرح کردند که باز هم سرنوشت شهرداری و موضوع انتخاب شهرداری یکی از این موارد بود که برخی از اعضا مطرح و رئیس شورای شهر نیز در این رابطه پاسخ داد.

داریوش عسگری در سوالی از رئیس شورای شهر با بیان اینکه موضوع انتخاب شهردار در دستور کار قرار نگرفته است، خواست تا در مورد پروسه و وضعیت نهایی انتخاب قبلی شورا برای تصدی مسئولیت شهرداری توضیحاتی را ارائه دهد.

وی افزود: در نامه اخیر از تذکر نیز صحبت به میان آمده است که در این رابطه پاسخ می خواهیم.

مرتضی نجفی نیز در این باره گفت: دو بار نامه آمده است و شما این نامه ها را رد می کنید و بر اساس گفته ها حرف می زنید.

این عضو شورای شهر میاندوآب اظهار کرد: نمی دانم چرا برخی نامه ها را نادیده می گیریم و در نامه ای که آمده است، اشاره کرده شخص واجدالشرایط را معرفی کنید.

وی با اشاره به ماده 80، افزود: این چرخه را ما دوباره بیهوده طی می کنیم و در این ماده اشاره کرده که اگر هیئت تطبیق مصوبه را رد کند، 10 روز مهلت تاکید بر انتخاب داریم که این کار را انجام داده ایم.

نجفی تصریح کرد: خواهش می کنم تا هر چه سریعتر شهرداری را تعیین تکلیف کنید چرا که مردم گله مند هستند.

منتظر دستور استاندار در مورد انتخاب شهردار میاندوآب هستیم

رئیس شورای شهر در پاسخ به سوال اعضای شورا در مورد سرنوشت موضوع انتخاب شهردار، گفت: در نامه ای که از طرف مدیرکل ارسال شده بود به هیچ یک از پیگیری های شورای شهر و در این مورد به نامه وزارت کشور و نیز نتیجه آن اشاره نشده بود که پیرو پیگیری های ما به وزارت کشور نامه نگاری شده و پاسخ دریافت کرده اند که آن اشاره نشده بود.

فخرالدین آذریان اظهار کرد: در این مدت از سوی شورای شهر از فرمانداری و نمایندگان مجلس و نیز استانداری موضوع پیگیری شده بود که به هیچ یک از آنها اشاره نشده بود و مجددا این نامه و این پروسه ای که انجام گرفته از خود استاندار پیگیری شده است.

وی افزود: نامه ای داده ایم تا استاندار شخصا رسیدگی کند و به هر دو نماینده مجلس نامه ای نوشته واز استاندار درخواست وقت ملاقات کرده ایم، تا موضوع مشخص شود و در نهایت دستور استاندار هر چه باشد، قبول یا رد، بر اساس روند کار در دستور قرار می گیرد.

آذریان تصریح کرد: نمی خواهیم وقت را از دست بدهیم و اقدام نیز کرده و شهردار را انتخاب کرده ایم و وظیفه داریم پیگیری کنیم.

حال با توجه به این گفته ها نخستین تصمیم و نظر استاندار در مورد میاندوآب، مربوط به شهرداری می شود که هر چه باشد، امیدواریم به صرفه و صلاح این شهر بوده و در نهایت نیز تنها می توان گفت که باید به انتظار نشست و دید که بالاخره سرنوشت شهرداری میاندوآب چه می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.