میاندوآب تنها شهر کشور است که زباله در بالای کوه دفع می شود/ در هیچ نقطه استان زباله ها به شکل اصولی و علمی دفع نمی شود
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۰
شناسه : 282738
15

کارشناس خدمات شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: سایت فعلی زباله میاندوآب تنها سایتی در کشور است که زباله در بالای کوه دفع می شود و در واقع کوه زباله تشکیل شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، مهدی قهرمانی امروز در جلسه مشترک مدیریت پسماند شهری که با حضور مسئولان مدیریت پسماند شهری میاندوآب و مهاباد در فرمانداری میاندوآب برگزار شد، گفت: همه مسئولان این دو شهر با توجه به تعیین محل مشترک برای حل مشکل پسماند باید اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر اینکه باید به امر سرمایه گذاری در این زمینه توجه داشت، اظهار کرد: محلی دفن پسماند شهری باید به گونه ای باشد تا سرمایه گذران رغبت داشته و بتوانند در این حوزه در امر تولید کودهای آلی و یا برق سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به مطالعه محلی برای دفن پسماند شهری میاندوآب، افزود: پیش از این محلی برای دفن پسماند شهر میاندوآب مطالعه شده بود که به خاطر برخی مسائل از آن منصرف شدیم.

قهرمانی با بیان اینکه زباله به طلای کثیف معروف است، تصریح کرد: در قبال این موضوع هنوز ما در محل یابی آن با مشکل مواجه هستیم که غیر قابل قبول بوده و باید از مدت ها پیش مورد توجه قرار می گرفت.

فرماندار میاندوآب با تاکید بر رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی در مکان یابی طرح، اظهار کرد: باید کارگروه مشترکی از شهرداری، فرمانداری و ادارات مرتبط دو شهرستان برای بررسی و مکان یابی سایت زباله تشکیل شود و نباید بیش از این در اجرای این طرح تعلل ایجاد شود.

کارشناس خدمات شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: معضل پسماند یک مسئله شهری یا استانی نیست بلکه یک معضل کشوری و حتی جهانی است که مسئولان مرتبط در مدیریت آن با مشکل دست به گریبان هستند.

اسماعیل زعیم با اشاره به اینکه ایجاد سایت مشترک پسماند بین میاندوآب و مهاباد یک تصمیم کشوری است، اظهار کرد: طبق توافق و کارهای کارشناسی آذربایجان‌غربی در ایجاد سایت های مشترک برای مدیریت پسماند شهری به ۹ منطقه تقسیم شده است که یکی از این مناطق حدفاصل میاندوآب و مهاباد بوده که شامل دفن پسماند مناطق شهری و روستایی نیز می شود‌.

وی افزود: در هیچ نقطه استان زباله ها به شکل اصولی و علمی دفع نمی شود بلکه تلنبار شده و با خاک ریزی روی آن دفع می شود که در این صورت به شیرآبه و زباله های سبک آن توجهی نمی شود.

کارشناس خدمات شهری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: سایت های فعلی دفع پسماند شهر های میاندوآب و مهاباد جزء سایت های مشکل دار در کشور محسوب می شود.

زعیم اظهار کرد: سایت فعلی زباله میاندوآب تنها سایتی در کشور است که زباله در بالای کوه دفع می شود و در واقع کوه زباله تشکیل شده است که مخاطرات زیست محیطی آن واکنش مردم و فعالان زیست محیطی را ایجاد کرده است.

وی افزود: ایجاد سایت مشترک دفع پسماند یک تصمیم و سیاست کلانی است که باید مسئولان این شهرستان ها هماهنگی های لازم را برای اجرای این تصمیم داشته باشند و دولت نیز از نظر مالی این طرح را حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.