میاندوآب، میزبان دومین جشنواره استانی تئاتر “نهال”/ رقابت هشت نمایشنامه در مرحله نهایی جشنواره
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
شناسه : 300631
6
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب خبر داد؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب گفت: دومین جشنواره استانی تئاتر "نهال" به صورت صحنه ای به میزبانی میاندوآب از 10 تا 12 خرداد ماه در این شهرستان برگزار می شود.
پ
پ

محمود نیک مرام در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره کشوری و دومین جشنواره استانی تئاتر “نهال” در میاندوآب، اظهار کرد: دومین جشنواره استانی تئاتر “نهال” به صورت صحنه ای به میزبانی میاندوآب از ۱۰ تا ۱۲ خرداد ماه در این شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب افزود: در مرحله استانی ۳۵ اثر به جشنواره ارسال شده بود که پس از اعلام نتایج بازخوانی، ۲۵ اثر نمایشی از شهرهای مختلف به دبیرخانه جشنواره راه یافت و پس از مرحله داوری نیز هشت اثر به حضور در جشنواره راه یافتند.

وی گفت:  آثار راه یافته به مرحله نهایی و رقابتی شامل «گور به گور» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی یاور علیپور از شوط، «رقصی این چنین» نوشته محمد رضایی‌راد و کارگردانی سهند قلی‌یان از میاندوآب، «یاداشت» به نویسندگی و کارگردانی حجت قاسم‌نژاد افشار از تکاب، «نهال» به نویسندگی و کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه، «سگ‌ها مادرت را می‌خورند» نوشته میثم فرهمندیان و به کارگردانی شبنم راموز از مهاباد، «ریحان» نوشته علی قبچاق به کارگردانی حسن رجبی از ارومیه، «با فرشته مرده چه باید کرد» به نویسندگی و کارگردانی علی قبچاق از نقده و «دوست دارم عزیزم» نوشته پژمان شاهوردی و کارگردانی‌هوشنگ بابایی از میاندوآب هستند.

نیک مرام با اشاره به استقبال خوب از جشنواره کشوری نهال تاکنون، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ اثر از استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، همدان، زنجان، تهران و قزوین به دبیرخانه جشنواره کشوری که به صورت نمایشنامه ای برگزار خواهد شد، ارسال شده و با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال آثار پایان نیافته، این استقبال هنوز هم ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندوآب در مورد اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: ارتقای رویکرد و اعتلای سطح کیفی نمایش، تثبیت هنر نمایش بین هنرمندان و شهروندان در راستای توجه به مسایل و مشکلات جامعه، حمایت از تولید داخلی، توسعه و رشد فعالیت‌های اجتماعی، آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان، استفاده‌ از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی و اعتلای سلیقه فرهنگ مخاطبان اهداف این جشنواره است.

وی هم چنین شعار سال، حفظ محیط زیست، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی با محوریت اعتیاد، طلاق، کودکان کار و معضلات مشابه، کتاب و کتابخوانی، کرونا و مقابله با آن و درخت و درختکاری را از جمله موضوعات جشنواره تئاتر نهال برشمرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.