میاندوآب، قطب درمان جنوب آذربایجان غربی/ عملیات احداث برزگترین بیمارستان منطقه در میاندوآب آغاز شد
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۰۱
شناسه : 299126
7
عملیات احداث بزرگترین بیمارستان جنوب آذربایجان غربی و منطقه در میاندوآب به عنوان جایگزین بیمارستان عباسی این شهر آغاز شده  تا میاندوآب به عنوان قطب درمان در منطقه بیش از پیش شاهد رشد و ارتقا شاخص های درمانی و بهداشتی باشد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب به عنوان شهری که در کریدور شمال غرب کشور واقع شده و عنوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه را یدک می کشد، از اهمیت جغرافیایی خاصی برخوردار بوده و به عنوان قطب جنوب آذربایجان غربی در بخش های مختلف شناخته می شود.

با توجه به جایگاه استراتژیک و مهم میاندوآب در شمال غرب کشور، امکاناتی که برای این شهر پیش بینی می‌شوند فقط مورد استفاده ساکنان میاندوآب قرار نمی‌گیرند بلکه ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان غربی و استان های همجوار نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند پاسخگوی مردم این شهرستان و شهرهای همجوار باشد.

یکی از این امکانات بهداشتی و درمانی که لازمه پاسخگویی به بیماران و مراجعه کنندگان است، افزایش تخت های بستری بیمارستانی است که در سال های اخیر در میاندوآب با رشد قابل توجهی روبرو بوده و بر اساس آمار ارائه شده مسئولان به حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

در این راستا در سال های گذشته بال دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تکمیل و به بهره برداری رسید و در کنار آن تخت های بستری در این بیمارستان و بیمارستان عباسی نیز با اعمال تغییراتی افزایش یافت ولی این پایان کار نبوده و عملیات احداث بزرگترین بیمارستان جنوب آذربایجان غربی و منطقه در میاندوآب به عنوان جایگزین بیمارستان عباسی این شهر در دستور کار قرار گرفته و آغاز شده  تا میاندوآب به عنوان قطب درمان در منطقه بیش از پیش شاهد رشد و ارتقا شاخص های درمانی و بهداشتی باشد.

شروع عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی در میاندوآب

در این زمینه سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب که امروز تکریم شده و مدیریت را به شهرام احمدی تحویل می دهد، در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر، اظهار کرد: بیمارستان جایگزین بیمارستان عباسی با ۳۵۰ تخت خواب احداث می شود.

سهراب حیدری افزود: این بیمارستان با اعتبار اولیه ۲۰۲ میلیارد تومان در ۳۰ هزار مترمربع و در پنج طبقه احداث خواهد شد.

وی گفت: با احداث این بیمارستان، مجموع و سرانه تخت های بیمارستانی در میاندوآب به دو تخت به ازای هر یک هزار نفر خواهد رسید.

حیدری با اشاره به اینکه در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی در میاندوآب از سال ۹۴ تا کنون تعداد پایگاههای فوریت های پزشکی از سه به ۹ پایگاه رسیده است، تصریح کرد: در این مدت ۵۰ درصد مراکز خدمات جامع سلامت و ۳۰ درصد خانه های بهداشتی نیز تخریب و نوسازی شده اند.

اعتبارات خوبی به بیمارستان جایگزین عباسی میاندوآب اختصاص می یابد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: کارهای مطالعاتی بیمارستان جایگزین عباسی میاندوآب از سال ۹۰ آغازشده بود.

محمدامین ولی زاد افزود: این بیمارستان در ابتدا ۱۶۰ تخت بود که سپس به ۲۰۰ تخت و در ادامه با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مجلس و وزارتخانه و اخذ ماده ۳۲ و افزایش الحاقیه به ۳۵۰ تخت رسیده است.

وی اظهار کرد: با توجه به پیگیری عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب در مجلس و پول خوبی که از طریق ماده ۵۶ به این پروژه تزریق خواهد شد، ان شالله بتوانیم در زمان مدنظر به اتمام برسانیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: مجری این پروژه، راه و شهرسازی است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی لازم مسئولان امر و تزریق منابع در اسرع وقت بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

ولی زاد افزود: میاندوآب یکی از شهرهای پرجمعیت و مهم استان بوده و با توجه به موقعیت استراتژیک، نه تنها مردم این شهر بلکه مردم سایر شهرهای اطراف نیز برای کارهای درمانی به این شهر مراجعه می کنند که با احداث این بیمارستان، میاندوآب جزو شهرهای برخوردار خواهد بود.

موقعیت ویژه و منحصربه فرد میاندوآب برای تبدیل به قطب درمان منطقه

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی هم در این راستا به خبرنگار ما گفت: میاندوآب از لحاظ موقعیت جغرافیایی و پل ارتباطی بین استانی و مرکز بودن و دارا بودن زیر ساخت ها دارای موقعیت ویژه است.

مهدی عیسی زاده افزود: وجود دو بیمارستان و احداث بیمارستان ۳۵۰ تخت خوابی جدید و سایر پتانسیل ها و ظرفیت ها و قطب درمان و آموزش در منطقه… زمینه ای خوب برای راه اندازی دانشکده پزشکی در میاندوآب ایجاد کرده است که امیدواریم مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد و با این خواسته به حق و شایسته مردم میاندوآب موافقت شود.

وی  با بیان اینکه در این راستا دانشکده پرستاری میاندوآب، در دولت دهم به میاندوآب به عنوان قطب درمان و آموزش جنوب استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: میاندوآب جایگاه و موقعیتی دارد که هیچ شهری از آن برخوردار نیست و لذا امیدواریم با توجه به حل شدن مشکلات دانشکده پرستاری، با خواسته و درخواست اولیه ما که راه اندازی دانشکده علوم پزشکی است موافقت شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.