میاندوآب، عطر و بوی رضوی به خود گرفت/اشک هایی که زیر سایه خورشید جاری شد
۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
شناسه : 294880
7
با حضور خادمین آستان قدس رضوی و پرچم متبرک بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) در میاندوآب و چهاربرج، این شهر غرق در عطر و بوی رضوی شد.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، کاروان زیر سایه خورشید امروز میهمان مردم میاندوآب، زادگاه شهید باکری و شهر چهاربرج شد، و حاضران با زیارت پرچم متبرک، دل های خود را روانه حرم امام رضا(ع) کردند.

پرچم گردانی، پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، سخنرانی و قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) از جمله بخش های این مراسم بود.

سفیران ثامن الحجج(ع) بعد از ورود به زادگاه شهید باکری، به مزار شهدای میاندوآب عزیمت نموده و با نثار فاتحه به روح شهدا، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند و در این مراسم از تعدادی از خانواده های معظم شهدا نیز تجلیل کردند.

خانه کودک گلستان ارم (محل نگهداری کودکان بی سرپرست در میاندوآب) مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید در میاندوآب بود تا خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) این بار با چشمانی اشک بار و با حضور در این خانه کودک، پرچم متبرک را بین آنها بگردانند و هدایایی را نیز به این کودکان اهدا کنند.

اکنون دیگر نوبت آنهایی بود که با تجمع در حوزه علمیه الزهرا(س) مجتمع مسکونی و با چشمانی اشکبار از ساعت ها قبل انتظار ورود کاروان زیر سایه خورشید را می کشیدند تا پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) را زیارت کنند.

در این استقبال باشکوه که نشان از ارادت مردم مومن دیار باکری ها به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت داشت؛ حضور کودکان و خردسالان بسیار تماشایی بود.

اما یکی از زیباترین صحنه ها در حسینیه بیت الرقیه(س) رقم خورد و همنوایی سفیران ثامن الحجج(ع) با مداحان و خادمان حسینیه بیت الرقیه(س) و کنار هم قرارگرفتن پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و امیرالموالنین(ع) با طنین انداز شدن نوای “حیدریم” حس و حال عجیبی به این مکان و افراد حاضر در مراسم داده بود.

بعد از این مراسم سفیران ثامن الحجج(ع) عازم روستای ساتلمیش شدند تا مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) را افتتاح کنند.

شهر چهاربرج مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید بود و تا از شهر نیز از عطر حرم رضوی بی نصیب نماند.

در این شهر نیز حضور خیل مشتاقان امام رضا(ع) در ورودی شهر و استقبال از کاروان وصف ناشدنی بود که در پایان این مراسم، مردم، روح و جسم خود را با پرچم متبرک صیقل داده و بسته های متبرک حرم رضوی نیز در بین مردم پخش شد.

حضور در جمع کارکنان کشتارگاه سیمین بال، برنامه پایانی کاروان زیر سایه خورشید در سفر به شهرستان میاندوآب بود که با توجه به اینکه برخی از کارکنان این کشتارگاه از شهرهای اطراف و اهل سنت بودند، قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام)  و پرچم متبرک فضایی معنوی را در این مکان حاکم کرده بود.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.