داستان دنباله دار انتخاب شهردار میاندوآب/ شورای شهر بی خیال تکرار و اصرار نیست!
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
شناسه : 289521
7

نکته جالب در بین انتخاب های شورای پنجم شهر برای شهرداری میاندوآب، اصرار شورای شهر بر روی انتخاب های خود بوده که نظر شورای شهر دوباره در هیئت حل اختلاف رد شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، زادگاه شهید باکری و شهر دوچرخه ایران است و مفصل ارتباطی شمال غرب کشور نیز به حساب می آید.

موضوع انتخاب شهردار میاندوآب همواره یکی از چالش های اساسی و موضوعات مهم برای مردم این شهر بوده است تا جایی که میاندوآب را بیش از یک سال بدون شهردار نیز نگه داشته است و شهرداری میاندوآب بعد از استعفای عبدالله عبداللهی شهردار اسبق در آبان ۹۵ در دوره چهارم شورای شهر تا دی ماه ۹۶ شهرداری به خود ندیده و شهرداری میاندوآب توسط سرپرست اداره شد.

اما تمام داستان شهرداری میاندوآب به دوره چهارم ختم نمی شود بلکه این انتخاب شهردار میاندوآب در دوره پنجم شورای شهر نیز برای خود داستانی شده است، داستانی که تاکنون در آن انتخاب چهار شهردار و دو مرحله نیز انتخاب سرپرست برای شهرداری دیده می شود.

از چهار انتخاب شورای پنجم شهر برای شهرداری میاندوآب تا کنون تنها یک نفر موفق شده بر کرسی شهرداری میاندوآب بنشیند و دو انتخاب به نتیجه نرسیده و نتیجه انتخاب آخر نیز  فعلا مشخص نیست.

اما نکته جالب در بین انتخاب های شورای پنجم شهر برای شهرداری میاندوآب، اصرار شورای شهر بر روی انتخاب های خود بوده که نظر شورای شهر دوباره در هیئت حل اختلاف رد شده است.

نخستین انتخاب شورای شهر، بدون نتیجه

شورای دور پنجم شهر در ابتدای شروع فعالیت خود نام 20 گزینه و حتی بیشتر را برای تصدی مسئولیت شهرداری میاندوآب مطرح و حتی برخی اعضای منتخب نیز قبل از شروع فعالیت شورای پنجم از جلسات متعدد برای انتخاب شهردار در بدو شروع فعالیت رسمی خبر می دادند.

دوره پنجم شورای شهر آغاز شد و یک ماه از آغاز فعالیت این دوره نگذشته بود که اعضای شورای هفت نفره شهر با 4رای “رضا حضرتی” را به عنوان شهردار انتخاب کردند ولی این انتخاب به سرمنزل مقصود نرسید و شورای شهر در میاندوآب دو گزینه اصرار بر روی گزینه منتخب(حضرتی) و یا انتخاب گزینه جدید با توجه به مباحثی که در جلسه بررسی مطرح شد؛ گزینه جدید را انتخاب کرد.

دومین منتخب شورای شهر به کرسی شهرداری رسید

دومین فرد منتخب شورای شهر برای شهرداری میاندوآب کسی نبود جز “رسول ملکی” عضو شورای شهر که با هفت رای به عنوان شهردار جدید انتخاب شد تا مراحل صدور حکم وی طی شود.

حکم شهردار منتخب نیز آذرماه صادر شد و”رسول ملکی” پس از 13 ماه بی شهرداری میاندوآب به عنوان شهردار این شهر معرفی شد.

ملکی نیز تا پایان سال 98 به عنوان شهردار میاندوآب فعالیت کرد و پس از طرح سوال توسط اعضای شورای شهر، قبل از بررسی طرح سوال، استعفا داد تا میاندوآب دوباره و این بار از ابتدای سال 99 بی شهردار شده و دوباره با سرپرستی “اصغری پور” به عنوان سرپرست به کار خود ادامه دهد.

سومین انتخاب شورای شهر و دوباره اصرار

اما همزمان با جلسه انتخاب سرپرست شهرداری، شهردار جدید نیز انتخاب شد و اعضای شورای شهر با پنج رای “حسن فتحعلی پور” را به عنوان شهردار جدید انتخاب کردند.

اما این انتخاب پایان ماجرا نبود و آذریان رئیس شورای شهر میاندوآب در یکی از جلسات این شورا با با اشاره به پروسه انتخاب شهردار جدید این شهر، گفت: نامه ای از سوی استانداری آمده که شهردار انتخاب شده شورای شهر احراز صلاحیت نشده و نامه ای نیز از فرمانداری آمده که وی واجدشرایط نیست.

در ادامه این جلسه نیز در مورد اصرار  بر روی گزینه منتخب رای گیری شد که چهار عضو شورای شهر با آن موافقت کرده و در نتیجه شورای شهر بر روی انتخاب “حسن فتحعلی پور” به عنوان شهردار منتخب خود اصرار کرد که رای هئیت حل اختلاف به نفع شورای شهر نبودو شورای شهر مجددا باید فرد دیگری را به عنوان شهردار انتخاب می کرد و این یعنی اینکه  میاندوآب هنوز شهردار ندارد.

انتخاب چهارم شورای شهر و باز هم اصرار

در  جلسه خرداد ماه شورای شهر، فخرالدین آذریان، رئیس شورای شهر میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه فرد منتخب قبلی حائز شرایط نشد و برای انتخاب شهردار باید رای گیری شود، از شش نفر به عنوان گزینه نام برد که این بار “میکائیل نریمانی” گزینه منتخب شورای شهر برای شهرداری میاندوآب شد.

در این مدت اخبار ضد و نقیض زیادی در فضای مجازی و حقیقی در مورد نتیجه انتخاب شورای شهر به گوش می رسید تا اینکه در جلسه اخیر شورای شهر، رئیس این شورا و برخی اعضا از نامه نگاری ها بین وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شورای شهر خبر داده و معلوم شد که بازهم در نامه ای به شورای شهر از عدم احراز شرایط گزینه منتخب سخن به میان آمده است.

شورای شهر بی خیال تکرار و اصرار نیست!

شورای شهر دوباره سراغ گزینه اصرار رفت و 5 عضو شورا در نامه ای موضوع فوریت اصرار بر روی گزینه منتخب را مطرح و دوباره بر انتخاب خود تاکید کردند تا سرنوشت “نریمانی” نیز مانند “فتحعلی پور” به هیئت حل اختلاف بکشد.

حال میاندوآب که سال 99 را با سرپرست شهرداری آغاز کرده، نزدیک به پنج ماه است که در این شرایط بسر می برد و تنها باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این انتخاب شورای شهر میاندوآب به کجا خواهد انجامید و آیا نریمانی موفق خواهد شد بر روی کرسی شهرداری میاندوآب بنشیند و یا وی نیز به سرنوشت انتخاب قبلی شورا دچار خواهد شد.

به هر حال میاندوآب یک فرصت پنج ماهه را برای توسعه و پیشرفت شهر از دست داده است و از سوی دیگر هرچند که شهرداری با سرپرست مدیریت می شود اما برای برنامه ریزی و اجرای طرح های بلند مدت سرپرست نمی تواند چندان موثر واقع شود.

بلدیه میاندوآب این روزها در اما و اگر های انتخاب سکاندار روزگار می گذارند و تنها باید منتظر ماند و دید که سرنوشت شهرداری میاندوآب بالاخره به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.