میاندوآب، در انتظار سی و سومین شهردار/ چه کسی بر صندلی شهردار تکیه می زند؟
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۹:۲۴
شناسه : 264077
4

بعد از انتخابات دوره پنجم و قبل از اینکه اعضای منتخب دوره فعالیت رسمی خود را آغاز کنند، فعالیت اعضای شورای پنجم شهر میاندوآب برای انتخاب شهردار آغاز شده است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، میاندوآب، بزرگترین شهرستان در جنوب آذربایجان غربی که مفصل ارتباطی شمال غرب کشور نیز به حساب می آید.

مرکز این شهرستان، که افتخار آن زادگاه شهید باکری بودن است، نزدیک به 150 هزار نفر جمعیت داشته و به شهر دوچرخه های ایران معروف است.

اما میاندوآب  این شهر آب های خروشان و بهشتی میان دو رود، از آبان ماه سال 95 و بعد از استعفای شهرداری قبلی خود، شهرداری به خود ندیده و شهرداری میاندوآب توسط سرپرست اداره می شود و از سوی دیگر موضوع انتخاب شهردار میاندوآب نیز همواره یکی از چالش های اساسی و موضوعات مهم برای مردم این شهر بوده است.

این روزها که بازار انتخاب شهرداران كشور هر چند در جلسات غیررسمی شوراهای دور پنجم حسابي داغ است و شوراهاي اسلامي آینده شهرها در حال بررسي گزينه‌هاي پيشنهادي و مطرح براي شهرداري شهرهاي خود هستند، در میاندوآب نيز بعد از انتخابات دوره پنجم و قبل از اینکه اعضای منتخب دوره فعالیت رسمی خود را آغاز کنند، فعالیت اعضای شورای پنجم شهر برای انتخاب شهردار آغاز شده است.

در شرايطي كه نامزدهاي مختلف شهردار شدن در حال تلاش براي به دست آوردن كرسي شهرداري پايتخت هستند، شواهد موجود نیز حاكي از آن است كه در میاندوآب هم فارغ از جلساتی که اعضای شورای پنجم در این رابطه برگزار می کنند، رایزنی های گسترده ای برای انتخاب شهردار آینده انجام می گیرد.

از سویی بسیاری از مردم میاندوآب نیز با توجه مهم ترین تکلیف شوراهای آینده شهر را انتخاب شهردار عنوان کرده و حتی گمانه زنی هایی نیز در محافل عمومی و خصوصی در این زمینه انجام گرفته و مردم از انتخاب شهردار سخن می گویند.

یکی از این 20 نفر

در این رابطه عضو منتخب شورای پنجم شهر در گفت و گویی که با خبرنگار زرین خبر داشته، از بررسی سوابق و برنامه های 20 گزینه به عنوان کاندیدای تصدی مسئولیت شهرداری میاندوآب خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ گزینه برای شهرداری میاندوآب از سوی اعضا معرفی شده اند.

احد غفاری اظهار کرد: اعضا، پس از بررسی برنامه های گزینه های پیشنهادی و سوابق افراد، به آنها امتیاز می دهند و در نهایت فردی که بیشترین امتیاز را از اعضای شورای شهر کسب کند، به عنوان شهردار انتخاب می شود.

وی اسامی این 20 را نیز اینگونه اعلام کرد: عبداله درخشان، روح اله فتحی، میکائیل نریمانی، جمشید داس زرین، پیمان سلامی، رضا منافی آذر، الهوردی رحیمی، محمد بیرامی، بابک نظری، منوچهر اسکندرزاده، ابراهیم شکیبی، شمس الدین نجفیان، داوود دروگریان، علیرضا طهماسبیان، بابک قدیمی، رضا حضرتی، احتشام حاجی پور، رضا صفریان، علی مولائی و محمد احدزاده افرادی هستند که تاکنون اسامی آنها از سوی اعضای شورای پنجم به عنوان گزینه مطرح شده است.

این عضو منتخب که به نمایندگی از شورای دور پنجم با ما سخن می گفت، افزود: هر روز تعدادی از این عزیزان بصورت جداگانه هر کدام بمدت یک ساعت در جمع اعضای شورای جدید شهر حاضر شده و به معرفی خود ، سوابق اجرایی، علمی، فنی و مدیریتی و ارائه برنامه ها و طرح های پیشنهادی خود برای توسعه و آبادانی شهر میاندوآب و راهکارهای رفع مشکلات شهری می پردازند.

در میان گزینه های مطرح شده برای شهرداری میاندوآب، افراد مختلفی از جمله اعضای نظام مهندسی ، مدیر کل سابق استانی، عضو شورای شهر و کارکنان شهرداری به چشم می خورد که باید منتظر ماند و دید که نام چه کسی به عنوان کلیددار آینده شهرداری میاندوآب معرفی می شود.

امتیاز بندی شهردار را مشخص می کند

البته در محافل عمومی از افراد مختلفی به عنوان شانس اصلی برای انتخاب شدن به عنوان شهردار میاندوآب نام برده می شود ولی در پرس و جویی که با برخی از اعضای منتخب شورای شهر داشتیم، آنها این شایعات را رد کرده و با قاطعیت اعلام کردند که تنها سیستم امتیاز بندی گزینه نهایی شهرداری را معرفی می کند و هرکس بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان شهردار انتخاب شده و از برنامه ها و تجربیات سایر معرفی شدگان که همگی از افراد متخصص و متعهد هستند، برای عمران و آبادانی شهر استفاده می کنیم.

گفتنی است دکتر عبدالله عبداللهی سی و دومین شهردار میاندوآب بود و فارغ از دوران مسئولیت سرپرستان شهرداری، فردی که از میان این 20 نفر انتخاب شود، به عنوان سی و سومین شهردار میاندوآب، کلیددار این شهرداری می شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.