ميانگين حقوق معوق شهرداري هاي استان 2.5 ماه است/ تعیین 9 مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی/ شهرداري ها به دنبال طرح هاي سرمايه گذاري باشند
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۹:۳۶
شناسه : 277786
3

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي گفت: ميانگين حقوق معوق شهرداري هاي استان 2.5 ماه است که این موضوع در شهرداری میاندوآب کمتر از دو ماه است.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سیف الله مطلبی امروز در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به وضعیت بودجه ای شهرداری های آذربایجان غربی، اظهار کرد: امسال در مجموع 17 هزار میلیارد ریال بودجه مصوب شهرداری های آذربایجان غربی است که تاکنون حدود 85 درصد آن تحقق یافته است.

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي با بیان اینکه بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهم بودجه شهرداری های از مالیات بر ارزش افزوده حذف شد، افزود: اين موضوع سبب شد تا حدود 40 درصد بودجه شهرداري ها تحقق نيابد و از سوی دیگر  درآمد حاصل از ماليات بر ارزش افزوده 10 درصد بودجه شهرداري ها را تشکيل مي دهد که از اين 10 درصد نيز 60 درصد امسال تحقق يافته است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از شهرداری ها، گفت: دولت در زمینه عمراني از دو محل ارزش بر افزوده و بودجه کشور در قالب اعتبارات استاني، تملک دارايي ها و يا توازن بودجه به شهرداری ها اختصاص مي دهد که امسال 724 ميليارد ريال به شهرداري هاي استان اختصاص يافته است.

شهرداري ها به دنبال طرح هاي سرمايه گذاري و ايجاد زيرساخت هاي درآمدزايي باشند

مطلبی با تاکید بر لزوم ايجاد درآمد پايدار برای شهرداری ها، تصریح کرد: شهرداري ها باید به دنبال طرح هاي سرمايه گذاري و ايجاد زيرساخت هاي درآمدزايي باشند و يکي از سياست هاي وزارت کشور نیز این موضوع بوده و در اين باره هيچ محدوديتي وجود ندارد و هر شهرداري که بتواند در اين رابطه قدم بردارد وزارت کشور تسهيلات باکارمزد 4 درصد پرداخت مي کند.

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي با اشاره به جذب نیروی مازاد نسبت به چارت سازمانی در شهرداری ها، اظهار کرد: در حالی که در سال ۹۳ در بخش نامه ای بکار گیری نیرو تحت هر شرایطی ممنوع اعلام شده و یا به ازای هر سه نیروی بازنشسته، یک نیروی جدید بکار گرفته شود ولی از گذشته برخی نیروها در بدنه شهرداری ها جذب شده اند.

وی گفت: هدف سازمان شهرداری های کشور این است که نیروها براساس شایسته سالاری و تخصص در شهرداری بکار گیری شوند و تاکنون به رغم تمام تلاش ها، عملکرد در این مورد براساس دستورالعمل های ابلاغی نبوده است.

مطلبی تصریح کرد: سازمان شهرداری ها پیگیری می کند تا نیروهای که دارای بالای سه سال سابقه قرارداد مستقیم با شهرداری ها و مدرک دانشگاهی هستند با برگزاری آزمون استخدامی تبدیل وضعیت شده و به عنوان کارمند پیمانی فعالیت کنند.

ميانگين حقوق معوق شهرداري هاي استان 2.5 ماه است

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي در ادامه در پاسخ به وضعیت پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ها اشاره کرد و افزود: ميانگين حقوق معوق شهرداري هاي استان 2.5 ماه است که این موضوع در شهرداری میاندوآب کمتر از دو ماه بوده و در يک سال گذشته براساس برنامه ريزي انجام گرفته، مشکلات شهروندان در رابطه با این شهرداري کاهش چشمگيري يافته است.

وی به موضوع انتقال محل دفع پسماند شهرداری میاندوآب هم اشاره و اظهار کرد: قرار است بزودی نشستی با حضور مسوولان ذیربط استانی و شهرستانی برگزار و موانع  و مشکلات برای انتقال محل دفع پسماند بررسی شود.

مطلبی تصریح کرد: وزارت کشور برای ساماندهی محل پسماند شهرداری ها و راه اندازی کارخانه بازیافت، اعتبار مناسبی در نظر گرفته ولی با توجه به محدودیت های ارزی فعلا تخصیص این اعتبارها به تعویق افتاده است.

تعیین 9 مکان تلفیقی برای دفن پسماند شهرداری های آذربایجان غربی

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي  با بیان اینکه قرار بود شش منطقه در سطح استان برای مدیریت  پسماند شهرداری ها در نظر گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه وسعت جغرافیایی استان تصمیم بر آن شد این مناطق به ۹ مکان افزایش یافته  تا شعاع ۵۰ کیلومتری  شهرداری ها  زباله خود را تجمیع و ساماندهی کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم های گرفته شده در این زمینه در مورد میاندوآب نیز قرار شد که در حد فاصل میاندوآب و مهاباد،محل دفع پسماند مشترک راه اندازی شود که این محل ارتباطی به محل جدید دفع پسماند شهرداری میاندوآب ندارد.

مطلبی با اشاره به اینکه قانون اجراي مديريت پسماند شهرداري ها اعلام مي کند که هر کسي پسماند توليد مي کند بايد بهاي خدمات جمع آوري پسماند را به شهرداري ها پرداخت کند، تصریح کرد: شهرداري هم در اين زمينه به عنوان مديريت اجرايي تعريف شده است ولي شهرداري ها تا بحال موفق شده اند 10 درصد هزينه جمع آوري پسماند را از مردم دريافت کنند.

مدير کل دفتر امور شهري و شوراهای استانداري آذربايجان غربي اظهار کرد: شهرداري ها باید زير ساخت هاي لازم را براي تفکيک زباله در مبدا فراهم  کنند و اکنون اين امر در شهر هاي بزرگ مثل اروميه آغاز شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.