موضوع پسماند شهری از دهه های گذشته به ارث رسیده است/ در قضیه پسماند باید از سیاسی کاری و تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود
۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
شناسه : 284779
7

در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب بر لزوم اتحاد و همدلی برای حل معضل پسماند و عدم سیاسی شدن آن تاکید شد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه میاندوآب در سخنانی با تاکید بر اخلاق مداری و رعایت اصول اخلاق توسط مدیران، اظهار کرد: اخلاق یعنی سرشت درونی انسان و یعنی اینکه هر چیزی سر جای خود انجام شود و از حق خود دفاع کنی.

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده با بیان اینکه متاسفانه به روال تبدیل شده که هر کس زیاد حرف می زند و یا در انظار باشد، مدیر خوبی است و هر کس در اتاقش باشد او را ضعیف بدانیم، افزود: از ویژگی های مدیران این است که بیش از آنکه اهل رفت و آمد و کارهای فیزیکی باشد، بیشتر کار فکری انجام دهد.

وی در ادامه به گسترش فروشگاههای زنجیره ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایجاد فروشگاههای زنجیره ای برای 10 نفر اشتغالزایی می کند ولی 40 نفر کسبه محلی را محدود و یا بیکار و تعطیل می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه طرح ایجاد فروشگاههای زنجیره ای در کشورهایی مانند ترکیه تجربه شده بودو دیگر اجازه گسترش فروشگاهها را نمی دهد، تصریح کرد: شاید اهداف فروشگاههای زنجیره ای ایجاد اشتغال بود ولی عملا بیکاری روز به روز افزایش یافت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه همواره باید مدافع حقوق مردم باشیم، اظهار کرد: در این زمینه می توان نمایشگاهی با حضور و مشارکت مغازه داران شهر ایجاد کرد.

وی در ادامه به مسئله پسماند اشاره کرد و گفت: روزانه 150 تن زباله شهری تولید می شود و بر همه وظیفه است تا دست به دست هم داده و این مشکل را حل کنیم.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: این موضوع مربوط به امروز و یا چهار سال پیش نیست و نباید سیاسی شود.

موضوع پسماند شهری از دهه های گذشته به ارث رسیده است

فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره با بیان اینکه فروشگاههای زنجیره ای در امر اشتغال و یا بیکاری نقش دارند، افزود: قوانین موجود محدودیتی در این زمینه ندارند.

مهدی قهرمانی در ادامه به موضوع پسماند اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به امروز نیست و سالهای سال است که مطرح بوده و اکنون به این مرحله رسیده است.

وی اظهار کرد: هر یک از ما باید به وظایف خود عمل کنیم و از اظهاراتی که سبب تشویش اذهان عمومی می شود، خودداری کنیم.

فرماندار میاندوآب با بیان اینکه وظیفه ما حل و فصل موضوع است، افزود: هر جا را پیشنهاد کنند ما قول می دهیم تا سریعا مراحل اداری را طی کنیم تا موضوع حل و فصل شود.

قهرمانی اظهار کرد: هدف ما وحدت بوده و با وحدت کارها را پیش می بریم و به دنبال متهم کردن این و آن نیز نیستیم.

محرومیت زدایی و مردم یاری، سند افتخاری برای سپاه است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری رزمایش سراسری الی بیت المقدس در این شهرستان، اظهار کرد: این رزمایش همزمان با سراسر کشور و استان، با حضور گردان های بیت المقدس و کوثر در شهرستان میاندوآب برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ در ادامه با بیان اینکه محرومیت زدایی از مناطق محروم و مردم یاری، سند افتخاری برای سپاه است، افزود: حضور در عرصه سازندگی ومحرومیت‌زدایی، یکی از موضوعاتی است که از همان ابتدا در دستور کار بسیج قرار داشته و در مقطع کنونی نیز در ردیف مهمترین مأموریتهای بسیج وسپاه قرار دارد که در این زمینه نیز توفیق و دستاوردهای فراوانی را داشته است.

وی افزود: ورود به عرصه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری را وظیفه ذاتی نیروهای انقلابی می‌دانیم و بر همین اساس توافق‌نامه‌هایی با بهزیستی و کمیته امداد امضا کرده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب تصریح کرد:در این راستا امسال 29 مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) میاندوآب در مناطق محروم از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی حمزه سید الشهدا(ع) و بسیج سازندگی میاندوآب احداث می شود که 12واحد آن تکمیل و تحویل شده و پنج واحد مسکن مددجویی بهزیستی نیز در دست اجرا است.

پالهنگ اظهار کرد: در کنار این موضوع، 33 سری جهازیه و بسته های لوازم التحریر ، کیف و کفش  نیز برای دانش آموزان تهیه و تحویل شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.