موشک فتاح، نماد اقتدار دفاعی و اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای ایران است
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شناسه : 308768
2
امام‌جمعه چهاربرج: امام‌جمعه چهاربرج گفت: موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای را نشان می‌دهد که انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام راحل (ره)، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش در حرم حضرت امام (ره) به ایمان اشاره کرده و در کنار آن یکی دیگر از ابزارهای حضرت امام را امید بیان کردند.

امام‌جمعه چهاربرج با اشاره به اینکه در امام (ره) چهار ایمان بود، ایمان به هدف، به راه، به مردم و بالاتر از همه ایمان به خدا که توانست این حرکت عظیم را به وجود آورد، افزود: رهبر انقلاب؛ ایمان و امید را دو قدرت نرم‌افزاری امام (ره) معرفی کردند که با آن‌ها توانستند سه تحول در سطح داخلی، امت اسلامی و در سطح جهان ایجاد کند.

وی با تأکید بر اثرگذاری متقابل دو عنصر ایمان و امید بر یکدیگر، گفت: مقام معظم رهبری، توصیه و خواست امام از ما را ادامه راه او عنوان کردند و روزآمدی و رعایت اقتضائات را الزامات اجتناب‌ناپذیر این مسیر دانستند.

جلالی با اشاره به مولفه‌های بسترساز ایجاد امید در جامعه، تصریح کرد: با نگاهی واقع‌بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می‌توان سه ضلع “امنیت”، “کارآمدی” و “اعتماد اجتماعی” را مولفه‌های بسترساز ایجاد امید در جامعه معرفی کرد.

امام‌جمعه چهاربرج با تأکید بر اینکه باید در امید آفرینی به دو مقوله عمل و احساس توجه داشت، افزود: امیدآفرینی زمانی معنا دارد که عملی رخ‌داده و کاری صورت‌گرفته باشد و دوم آن که آن تلاش و عمل به‌گونه‌ای مناسب بازنمایی شود که احساس امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد.

وی اظهار کرد: اگر هر کدام از این دو مقوله عمل و احساس، مأموریت خود را به‌درستی انجام ندهد امیدآفرینی به‌درستی شکل نخواهد گرفت.

جلالی گفت: اگر کاری بدون پیوست رسانه‌ای انجام شود مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه‌ها و تریبون‌ها، گزارشی غیرواقعی از آن رویداد را بازنمایی کنند، خروجی جز رشد بی‌اعتمادی ندارد.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: موشک فراصوت فتاح؛ اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای را نشان می‌دهد که انتشار این خبر برای صهیونیست‌ها سرگیجه و هراس و برای جهانیان تحیر و شگفتی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک موضوع ساده‌ای نیست، تصریح کرد: اعلام خبر رونمایی از موشک هایپرسونیک، در وهله اول نشانگر تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم است.

جلالی افزود: بازدارندگی ایران در لایه اول مبتنی بر طراحی، ساخت و انبار گسترده تسلیحات متعارف حتی‌الامکان ارزان‌قیمت شامل موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و پهپادهای انتحاری است که بردشان از لحاظ جغرافیایی شعاعی تا ۲۰۰۰ کیلومتری اطراف ایران را شامل شده و توسط زنجیره‌های دیگری نیز تکمیل می‌شود که این تسلیحات با قابلیت به‌کارگیری در تعداد بالا برای ایران «بازدارندگی اشباعی» ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: دردسترس‌بودن کلاهک موشک قاره‌پیما، شکل‌گیری زنجیره فناوری علمی – صنعتی ایران، تلنگر به صنایع داخلی به‌ویژه صنعت خودروسازی از دیگر مسائلی است که در این موضوع می‌توانند قابل‌توجه باشند.

وی در ادامه به شکست امنیتی بزرگ برای رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود: خبر هلاکت سه نظامی تا بن دندان مسلح رژیم جعلی، توسط سرباز ساده مصری که موفق شد با عبور از حصار مرزی این اقدام را رقم بزند، طی چند روز گذشته فضای مجازی جهان اسلام را تسخیر کرده است.

جلالی گفت: تنها مرز بدون خطر باقی‌مانده برای اسرائیلی‌ها، مرز مصر بود که آن هم ناامن شد و حلقه محاصره صهیونیست‌ها با شعله‌های حملات مقاومت تکمیل‌تر شد.

امام‌جمعه چهاربرج تصریح کرد: همین موضوع به فضای بی‌اعتمادی در میان صهیونیست‌ها نسبت به نظامیان مصری دامن زده است و این پرسش “نظامی بعدی کیست؟” که برخی کنشگران اسرائیلی طی دو روز اخیر در شبکه‌های مجازی مطرح کردند، معطوف به همین بی‌اعتمادی و نگرانی است.

وی هم چنین با سفارش به تلاش در اطاعت و بندگی خدا، اظهار کرد: هیچ‌کس و هیچ‌چیز جز طاعت بنده در مقابل خدا نمی‌تواند واسطه شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.