موردی از تب کریمه کنگو در میاندوآب مشاهده نشده است/ مردم گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۵:۲۶
شناسه : 262162
7

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان میاندوآب نداشته ایم.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، سهراب حیدری امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی میاندوآب با تاکید بر اینکه همه باید در قبال سلامت فردی و جامعه احساس مسئولیت کنیم، اظهار کرد: همه ما مکلف به تامین، حفظ و تداوم ارتقاء سطح سلامتی مردم هستیم  و باید تلاش خود را در این زمینه انجام داده و به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب در ادامه با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو که این روزها اخبار زیادی از آن شنیده می شود، افزود: بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که در ابتدا با علایمی مانند تب و لرز و خستگی بروز می کند.

وی گفت: سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی، گیجی ، درد و سفتی گردن ،حساسیت به نور، حالت تهوع، استفراغ، تورم و قرمزی صورت و کاهش ضربان قلب، ضایعات نقطه ای، خونریزی از علائم این بیماری است.

حیدری با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در شهرستان میاندوآب نداشته ایم، تصریح کرد: این بیماری از طریق گزش کنه و یا مصرف گوشت آلوده انتقال می یابد و فصل بهار و تابستان، فصول این بیماری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با توصیه به مردم برای خرید گوشت مورد نیاز خود از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی، اظهار کرد: دام ذبح شده باید 24 ساعت در شرایط ویژه یخچال، نگهداری شود تا ویروس موجود در آن از بین برود و قابل استفاده باشد که در غیر این صورت، فردی که بدن دام را تمیز می‌کند یا گوشت آن را خرد می‌کند، ممکن است به‌طور سهوی آلوده و مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.