70 درصد دریاچه خشک شده است!/موافقت روحانی با اختصاص سه میلیارد دلار فاینانس برای احیای دریاچه
۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
شناسه : 270969
5

نماینده مردم میاندوآب با انتقاد از خشکی بیش از ۷۰ درصدی دریاچه ارومیه از موافقت رییس جمهور با اختصاص سه میلیارد دلار فاینانس برای احیای دریاچه ابراز خرسندی کرد.

پ
پ

به گزارش زرین خبر، همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از موافقت رییس جمهور با اختصاص سه میلیارد دلار فاینانس خارجی برای اجرا و تکمیل طرح های احیای دریاچه ارومیه ابراز خرسندی و از وضعیت بحرانی این دریاچه انتقاد کرد و گفت: به طور قطع با اختصاص و دریافت تسهیلات خارجی در روند اجرای طرح های احیا تسریع و وضعیت دریاچه بهبود می یابد.

بیش از 70 درصد دریاچه ارومیه خشک است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بیش از 70 درصد دریاچه ارومیه خشک است، افزود: وضعیت دریاچه روز به روز بحرانی تر می شود و نسبت به سال گذشته بدتر شده است البته متاسفانه کاهش بارندگی ها نیز در سال جاری مزید بر علت شده است.

با شعار و تبلیغات وضعیت دریاچه بهبود نمی یابد

وی با تاکید بر اینکه با شعار و تبلیغات وضعیت دریاچه بهبود نمی یابد و باید با عزمی ملی برای احیای آن گام برداشت، تصریح کرد:  مبالغی که برای احیای دریاچه در نظر گرفته می شود باید در مسیر بهبود دریاچه هزینه شود و تخصیص یابد تا از شرایط فعلی به وضعیت پایدار برسد.

نگاه اقتصادی به دریاچه ارومیه خیانت است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نگاه اقتصادی به دریاچه ارومیه خیانت است، ادامه داد: بهبود و احیای دریاچه نیازمند توجه و نگاه ویژه مسئولان، تزریق منابع مالی مناسب و همت و مساعدت دستگاه های اجرایی است.

هاشمی افزود: باید با تلاش و شتاب ویژه و استفاده از تمامی امکانات از نابودی دریاچه جلوگیری کرد زیرا طوفان های نمکی استان های آذربایجان غربی و همجوار را تهدید می کند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اعضای ستاد دریاچه ارومیه از عدم تخصیص منابع برای احیا انتقاد و گلایه دارند، گفت: نیاز است طرح های نیمه تمام دریاچه هر چه سریع تر عملیاتی و آب مورد نیاز آن تامین شود.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مصرف آب کشاورزی باید بهینه شود، تصریح کرد: باغاتی در اطراف دریاچه وجود دارد که آب زیادی مصرف می کنند بنابراین نیاز است اصلاح الگوی آبیاری مزارع و باغات در دستور کار قرار گرفته و همچنین به مدیریت منابع آب استان به صورت منطقی و علمی توجه شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.