مهم ترین مطالبات و انتظارات مردم میاندوآب از دولت سیزدهم
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۰۵
شناسه : 295434
9
مردم میاندوآب در کنار همه مطالبات مشترک مردمی با موضوعات اقتصادی و معیشتی، مطالبات و انتظارات دیگری نیز در باب توسعه و عمران دارند که امیدوارند در این دولت به سرانجامی برسند.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، دولت دوازدهم به پایان راه رسید و سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس دولت سیزدهم با تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب کارخود را شروع کرد و مراسم تحلیف نیز روز پنج شنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس دولت سیزدهم در شرایطی فعالیت خود را شروع کرده که شاید در کمتر از یک ماه آینده کابینه اش نیز مشخص شده و هیئت دولت جدید رسما زمام امور در کشور را در دست می گیرد.

اما در این میان همه مردم انتظاراتی از رئیس جمهور و هئیت دولت جدید دارند، مطالبات که بسیارند و هرکس به فراخور پیشه و فعالیتی که دارد از دولت مطالبه‌ای دارد  و بررسی خواسته های مردمی نیز نشان می دهد که حل مشکل اشتغال جوانان، گره گشایی اقتصادی و معیشیتی و عدم تکرار بی تدبیری های دولت های قبل، حرف اول را در میان خواسته های مردم می زند.

واقعیت این است که عزت مردم، توسعه، آبادانی، رفع محرومیت، رفع بیکاری، حل مشکل رکود، مشکلات اقتصادی و معیشتی و غیره عباراتی هستند که در دوران انتخابات زیاد با‌ آنها سر و کار داشتیم و وعده ها نیز بیشتر حول این محورها می چرخید و اکنون مردم از رئیس جمهور و دولت جدید انتظار دارند تا با تغییر رویه در دولت سیزدهم، انتظار آنها را برآورده سازد.

مردم میاندوآب نیز در کنار همه مطالبات مشترک مردمی با موضوعات اقتصادی و معیشتی، مطالبات و انتظارات دیگری نیز در باب توسعه و عمران دارند که در این گزارش سعی داریم نگاهی بینداریم به این انتظارات شاخص که مردم امیدوارند در این دولت به سرانجامی برسند.

جاده میاندوآب – سرچم

مهم ترین پروژه ای که هم اکنون در میاندوآب در دست اجراست، پیرجاده ای به نام میاندوآب-سرچم است که حدود ۳۱ سال از آغاز احداث آن می گذرد و اکنون با پیگیری های نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی کم کم به روزهای پایانی و شروع تردد در این محور نزدیک می شود اما در کنار این پیگیری ها، این پروژه عنایت ویژه دولتی ها را می طلبد تا به سرانجام برسد.

این جاده سالانه تصادفات بسیاری را در خود شاهد بوده و بعد از گذشت بیش از ربع قرن از زمان کلنگ زنی همچنان عملیات اجرایی آن در حال اجرا است.

طولانی شدن زمان تکمیل این جاده موجب هدر رفتن منابع مالی بسیار و به خطر افتادن جان انسانها در هنگام عبور از این محور شده است و خوراک خوبی نیز برای وعده های انتخاباتی است.

اشتغال جوانان

متاسفانه نبود و یا کمبود کارخانجات صنعتی در میاندوآب این شهر را تبدیل به تامین نیروی کارخانجات شهرهای اطراف و دیگر استان ها کرده است.

ایجاد کارخانجات جدید و یا احداث شعبه ای از کارخانجات معروف کشور در میاندوآب می تواند در ایجاد اشتغال مثمر ثمر بوده و مشکل بیکاری جوانان را در این شهرستان حل کرده و حتی با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، میاندوآب را قطب صنعت و اشتغال کند.

آب و راه؛ دو مشکل  اساسی

یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان میاندوآب که بیشتر در روستاها نمود پیدا می کند، موضوع آب و جاده های روستایی است.

متاسفانه جاده های مواصلاتی در برخی موارد به کمین گاه مرگ تبدیل شده و از سوی دیگر برخی روستائیان همچنان در تامین آب شرب  سالم و بهداشتی از طریق لوله کشی در مشکل هستند.

موقیعت ممتاز و ظرفیت بالقوه گردشگری در میاندوآب

میاندوآب به دلیل موقعیت جغرافیایی و خاک و آب مساعد از شرایط ویژه و خاصی در سطح استان و منطقه برخوردار  است.

شهرستان میاندوآب در کنار موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود، با برخورداری از ظرفیت های بی نظیرمانند کمپ سدنوروزلو و یا مناطق بکر و طبیعی، از پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است که تنها نیازمند توجه دولتمردان می باشد.

از سوی دگر پرداخت وام کم بهره در بخش کشاورزی و دامداری و جوانان جویای کار و نیز فعال کردن کارگاه های راکد و صنایع، ارتقا مرکز آموزش عالی شهید باکری به دانشگاه، نیاز شهرستان میاندوآب به استادیوم پنج هزاری نفری، اجرای طرح ساماندهی ساحل زرینه رود این شهرستان و کنارگذرهای شرقی و غربی میاندوآب، تکمیل شبکه فاضلاب شهری میاندوآب، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میاندوآب و تبدیل کمپ سد نوروزلو به منطقه گردشگری، ایجاد شهرک صنایع پایین دست پتروشیمی از جمله موضوعاتی هستند که در کنار موضوعاتی مانند احداث بیمارستان جایگزین عباسی و اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از دیگر درخواست های مردم میاندوآب از دولت سیزدهم برای رسیدگی و توجه است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.