مهم‌ترین پروژه احیای دریاچه ارومیه در خط پایان/ تونل “کانی‌سیب” کی افتتاح می‌شود؟
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
شناسه : 304410
3
معاون اجرایی طرح انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه گفت: این طرح دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
پ
پ

به گزارش زرین خبر، میکائیل بهادری صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از تونل انتقال آب کانی سیب پیرانشهر اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تونل انتقال آب نیز ۹۷ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و برای اتمام طرح یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، عنوان کرد: خوشبختانه مقاومت تونل انتقال آب بی نظیر است.  وی ادامه داد: ۸۰۰ متر از تونل بهدلیل نشت آب نیاز به ترمیم داشت که تاکنون ۵۵۰ متر آن ترمیم شده و ۲۵۰ متر باقی مانده که بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

بهادری گفت: در فاز نخست طرح ۳۰۰ میلیون مترمکعب و در فاز دوم ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب از طریق تونل به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح انتقال آب از سد کانی سیب، اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وی افزود: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان و باتوجه به اولویت احیای دریاچه ارومیه، بحث اتمام عملیات کانی سیب جزو اولویت‌های اصلی در آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به پیشرفت های چشمگیر پروژه انتقال آب عنوان کرد: ۵۵۰ متر از طول تونل نیازمند ترمیم به اتمام رسیده و و دستگاه‌های TBM بدون مشکل از تونل خارج شدند. با این روند تا پایان سال آب به تونل رهاسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب از سد کانی سیب بزرگترین پروژه محیط زیستی انتقال آب برای دریاچه ارومیه است، گفت: برنامه زمانبندی انتقال آب از تونل کانی سیب در فصول غیر زراعی سال یعنی از آذرماه تا اردیبهشت ماه هر سال انجام می‌شود.

*اروم نیوز

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.